/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
Gifte sig trods rki
Fra : arlet
Vist : 1746 gange
200 point
Dato : 18-01-10 19:15

Hej eksperter

Længe siden, men har brug for jeres hjælp..

Nogen der ved hvordan man står, hvis man gifter sig med en der står i RKI.

Kan man miste noget??

Gerne link

På forhånd tak

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 18-01-10 19:41

du kan ikke miste noget , men kan til gengæld risikere at du ikke kan blive kreditgodkendt efterfølgende til feks lån , kreditkort olig. indtil de 5 år er gået fra at rki-registreringen er foretaget

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 18-01-10 19:42

De kan få problem med at tage lån sammen.
alimak

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 18-01-10 20:02

Du kan ikke miste noget som helst sådan umiddelbart.
Hvis en kreditor f.eks. sender din ægtefælle i fogedretten, kan du miste noget, hvis I ikke laver særeje. Skal du låne penge får du sikkert problemer, når ægtefællen står i RKI.

hawaii7

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 18-01-10 20:08

Det med at låne penge sammen, ændrer vel ikke noget. Det er vel også svært at låne sammen, selvom man ikke er gift, når den ene står i RKI

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 18-01-10 21:14

Hej arlet

Nu kommer det jo også an på om du skal købe din til kommende kone og at dine tilkommende svigerforældre er medlem af RKI og kan se du står der. Derfor vil jeg anbefale dig at betale med et par kameler.

"Spøg til side"
Det er sådan at hvis en i husstanden står i RIK, og er tilmeldt på ens adresse er det svært for de andre der bor der, for ikke at sige vanskeligt at få lån især i banken o.s.v

Men i øvrigt tak for den hjælp du giver engang imellem og din hjemmeside.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 18-01-10 21:41

Hvad er så forskellen på at være gift og ikke være gift i forhold til RKI??

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 18-01-10 21:51

Der er ikke forskel hvis i bor sammen

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-01-10 21:51

Citat
Det er sådan at hvis en i husstanden står i RIK, og er tilmeldt på ens adresse er det svært for de andre der bor der, for ikke at sige vanskeligt at få lån især i banken o.s.v

jo tak, boede en gang for mange3 år siden til leje hos en, vedkommende stod åbenbart i RKI.
jeg fik nemlig problemer med banken da jeg skulle optage et lån
det blev med lidt besvær rettet da jeg var flyttet igen

Citat
Hvad er så forskellen på at være gift og ikke være gift i forhold til RKI??

intet, det er adressen der gælder

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 18-01-10 22:10

Tak for de mange gode svar og især med at det er adressen der tæller. Kan man finde det på tryk nogen steder på nettet??

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-01-10 23:22

har kigget lidt, fandt faktisk to ting, her er det første:
Citat
Bliver alle i husstanden registreret?
Når man søger i RKIs register, sammenholder systemet både navn og adresse, og det er altså kun den søgte person, der fremstår som dårlig betaler.
Hvis en anden person bliver registreret som dårlig betaler hos RKI på din adresse, får det derfor ingen betydning for din kreditværdighed.
fra denne side http://www.lånemulighed.dk/RKI.html

men fandt også det modsatte flere steder, det ser ud til at rki kun registrerer navn, adr og fødselsdato. men banker osv. kigger kun på adr. når de vurderer
bla fundet her: http://www.mybanker.dk/bank/debat/vis_indlaeg.html?t=K%E6resten+n%E6gtet+Visa%2Fdankork+Pga+min+RKI&id=583

et er teori, noget andet praksis

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-10 23:26

Det lyder da ganske urimeligt at banker registrerer efter adr. man kan jo bo til leje/have en logerende/kæreste

Jeg ville tage særeje, ved indgåelse af ægteskab.. man kan jo altid slette det igen