/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Få .srt-fil sammen med video-fil på TV..
Fra : toby-a
Vist : 2636 gange
31 point
Dato : 18-01-10 18:05

Hej.

Er der nogle af jer der kender et prg., eller en metode til at få undertekster med over på en film fil?
De behøver ikke at blive hardcodet (printet ind i video-filen).. Faktisk helst ikke.
Bare sådan at man kan se dem på fjernsynet, når man plugger en USB-key til TV'et.
Det er et Phillips fjernsyn det skal blive vist på.. Hvis det gør nogen forskel?

På forhånd tak.

Mvh.
Tobias Andersen

Accepteret svar
Fra : NegoZatoR

Modtaget 41 point
Dato : 18-01-10 18:07

Det kan desværre ikke lade sig gøre .. med Avi eller divx film .. :(

den eneste måde at gøre det på er at hardcode tekster fast på filmen,

ellers må du trække kabel fra computer til fjernsyn og afspille med eks. VLC .. :)

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 18-01-10 18:13

Okay. :(
- Ved du hvordan man evt. kan konvertere .avi filen, til en anden fil, som der dermed kan vises på TV'et, uden at man skal hardcode tekster.. Eller er det slet ikke muligt med nogen som helst video-fil?

Kommentar
Fra : NegoZatoR

Dato : 18-01-10 18:16

Hvad er det for en model dit fjernsyn er ? ,

Ved ikke lige hvad filtype dit fjernsyn afspiller .. hvis det overhovedet kan afspille filmformater ?! :)

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 18-01-10 18:19

Det kan jo sagtens afspille .avi.. Bare uden tekster. Det kan også afspille .mp4..

Kommentar
Fra : NegoZatoR

Dato : 18-01-10 18:22

nåårh .. jamen der findes ikke en anden filtype der selv kan læse srt / sub filer.. desværre.

Der er kun muligheden at

hardcode - eller

trække kabel .. :(

bad luck min ven..

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 18-01-10 18:31

Hvis du vil ligge tekst på din AVI film alligevel, så gør du sådan

Hent virtualdub
http://www.virtualdub.org/

Og SrtToSaa
http://www.afterdawn.com/software/video_software/subtitle_tools/srt_to_ssa_converter.cfm

1. Pak Virtualdub og SrtToSaa ud

2. Hent din Avi film, pak den ud og læg den i et directory du selv navngiver.
(Fek.s Film Med Tekst)

3. Hent Teksten (srt) Til Filmen på www.extratitles.to eller www.subscene.com
(Bemærk teksten skal helst hedde det samme som filmen for så er du
sikker på teksten passer i tidskoderne) pak den ud og læg den i samme directory.
som Avi filmen.

4. Start SrtToSaa ..find din srt tekst fil frem under input...under output
sku der så meget gerne stå samme directory som input....still size til
22 og sæt alle subtitle colors på hvid.
Tryk convert og vupti din tekst fil er nu i ssa format...derefter slukker
du bare ned for SrtTossa.

5. Find dit virtualdub directory og åbn plugin...højreklik på LameAcm.inf og
tryk installer...ignorer windows advarslen..vupti LameMp3 lyd plugin
er nu installeret

6. Start Virtualdub..Gå op i File og tryk open video file og find din avi film
i directoriet du selv navngav (ignorer evt. advarsler)...gå op i file igen
og tryk save Wav og gem den i samme directory som Avi filmen.
når den har lavet wavfilen går du op i audio og trykker full proccesing mode.
Derefter gå du op i audio igen og trykker Wav Audio og finder din Wav
Lydfil du lige har lavet og trykker åbn.
Endnu en gang går du i op i audio og trykker compression og sætter den
på Lame Mp3 og 256 Kbps og trykker Ok.
Så går du op i video og trykker compression og vælger Xvid Codec og trykker Ok
så går du i video igen og trykker filters og trykker Add og vælger først Smart Resize 1.1 hvor du under size calculator sætter flueben på enable og derefter fjerner
fluebenet igen.derefter sætter du flueben ved letterbox image og sætter frame
height på 110 over det der står i forvejen Feks. hvis der står 330 sætter du den på 440.
tryk Ok.
Så trykker du Add Igen og vælger Subtitler og finder din ssa tekst fil og trykker ok.
tryk ok igen.
Så går du op i file igen og trykker save as avi og navngiver din nye film med tekst og
ligger den i samme directory som den originale avi film...ca en time efter har
du en avi film med fast tekst

Kommentar
Fra : NegoZatoR

Dato : 18-01-10 18:39

Det jo til hardcode .. :)

:D

Kommentar
Fra : NegoZatoR

Dato : 18-01-10 18:40

Guidej kan også altid findes her .. :)

http://www.piratgruppen.org/forum/showthread.php?t=69273

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 18-01-10 18:44

Hvis man hardcoder tekster, bliver kvaliteten på video + undertekster så ikke dårligere?

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 18-01-10 18:44

Citat
Det jo til hardcode

De skrev jo også at hvis han ville ligge tekst på sin AVI film alligevel, læs inden du skriver noget

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 18-01-10 18:46

Citat
Hvis man hardcoder tekster, bliver kvaliteten på video + undertekster så ikke dårligere?

Næ, hvorfor skulle kvaliteten blive dårligere

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 18-01-10 19:39

Citat
Næ, hvorfor skulle kvaliteten blive dårligere

Jeg har bare oplevet, når jeg skulle konvertere en film før, så blev kvaliteten dårligere, men det er selvfølgelig heller ikke det samme.

Godkendelse af svar
Fra : toby-a

Dato : 18-01-10 19:39

Tak for svaret NegoZatoR.