/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Problemer med strømforsynningen
Fra : sprøgsmål
Vist : 431 gange
50 point
Dato : 17-01-10 06:46

Jeg lige fådet løst mit problem med XP.

Så i går formiddags fik jeg problemer med strømforsynningen.

Når jeg tænder min pc så forsøger den at starte op normalt og slukke igen og det forsøger den indtil hiver stiket ud.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 17-01-10 07:27

det er ikke strømforsyningen.

dit xp problem er ikke løst.

Kommentar
Fra : sprøgsmål

Dato : 17-01-10 07:31

Hvad men du med mit xp problem ikke er løst?

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 17-01-10 09:04

Citat
Når jeg tænder min pc så forsøger den at starte op normalt og slukke igen og det forsøger den indtil hiver stiket ud.

Det er ikke fejl på psu

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 17-01-10 09:05

Din strømforsyning giver ikke nok til en kold opstart, det er der, den har det største forbrug, sæt en større i.

Kommentar
Fra : sprøgsmål

Dato : 17-01-10 10:11

peet49 : Hvor mange watt skal den nye strømforsyning være på?

Jeg hørt at man kan få dem om til 2200 Watt?

Den der sidder i er på 560 watt.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 17-01-10 11:21

Det er irellevant, når bare der er nok watt til systemet, kommer an på kvaliteten af psu, der er mange strømkredse på psuèn, og de skal alle give ampere nok i opstart, det er typisk 3.3 og 5volt, der smutter.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-01-10 12:00

Hvis din strømforsyning er på 560w, så er det ikke den der er problemet. Det er rigelig strøm til XP.

Jeg har i lang tid kørt med 250w. Først for 2 år siden fik jeg 500w. Men jeg har kørt med XP siden den udkom.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 17-01-10 12:18

Du siger den forsøger at starte op normalt, lige præcis hvor lang ind i processen kommer den? Og hvad var det lige problemet med XP var?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 17-01-10 12:19

Om strømforsyningen er på 1000watt, er ikke ensbetydende med, at den ikke kan gå i udu på en eller flere strømkredse, granners psu vil jeg gerne se trække min PC.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 17-01-10 12:22

Det kunne også være bios, der er reesettet, så skal dato og tid stilles igen. Som jeg forstod det, kunne den starte efter en reeset eller to på PSU, hvilken siger defekt PSU, kommer I til et andet resultat, må i gerne få et job på værkstedet her

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 17-01-10 12:49

peet49

arbejde ? du må være gal.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 17-01-10 12:51

brorteil>> Der er jo nogle, ligesom jeg, der ikke kan få nok af det

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 17-01-10 12:52

Jamen tillykke så tar jeg en slapper for to

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 17-01-10 12:54

Under 100 timer om ugen, har jeg det ikke godt Så slap du kun af for mig også

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-01-10 14:23

Hej Peet, du kan godt være misundelig, jeg er gået på efterløn.

Og i morgen skal jeg nok sove længe for dig

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 17-01-10 14:27

Granner->Jeg selvstændig; men har fået pension siden 1996, så jeg er ikke misundelig, jeg har det, som jeg vil have det.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-01-10 16:22

Du skal ikke sige det til nogen, men jeg kan heller ikke undvære at rode med computere. Jeg hjælper glad og gerne naboer og hvem der beder om hjælp.

Da jeg skrev mit første indlæg, troede jeg at trådstilleren mente at han ikke havde strøm nok. For selvfølgelig kan en strømforsyning stå af.

Kommentar
Fra : sprøgsmål

Dato : 17-01-10 21:58

Så peet49 hvad skal jeg gøre?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-01-10 09:07

I første omgang går du i bios, og ser, om dato og tid passer.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-01-10 09:08

Det kan være bootini, der er ødelagt også, så har den smidt partitionen, der skal køres en repair i consollen, og efterfølgende en fixboot.

Kommentar
Fra : sprøgsmål

Dato : 18-01-10 10:37

Så meget kan pc`en selt ikke startup så de kan boote in i bios.

Den står siger nogle lyde når den prøve at starte op hele tiden af sig selv.

Hvad skal jeg gør nu?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-01-10 12:11

Prøv en anden PSU

Kommentar
Fra : sprøgsmål

Dato : 18-01-10 14:30

Okay i tale med en af mine venner ang en ny PSU, eller om de har en vi kan afprøve

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-01-10 14:32

God ide

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-01-10 17:59

Det jeg ikke kan forstå det er at computeren med en defekt PCU overhovedet han starte, er det ikke nærmere harddisken der er stået af?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-01-10 19:10

granner, der er en stor forskel på cpu og psu

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-01-10 20:16

Åh Peet, du er også så vågen, jeg skrev i hast lige inden jeg rendte til møde, for jeg har godt nok undret mig.

Kommentar
Fra : sprøgsmål

Dato : 19-01-10 00:15

Problemet var at havde dual boot med XP på c partitionen og opensuse 11.2 non open source edition på en anden partition. Så sletted jeg alle partitionerne med undtagselse af min data partition.

Kan i blive enig om hvad min pc fejler?

Ødelagt harddisk eller ødelagt psu?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 19-01-10 09:33

Så var det jo din bootine, der var galt med: 18-01-10 09:08

Kommentar
Fra : sprøgsmål

Dato : 19-01-10 09:46

Ja det var min bootine der var defekt.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 19-01-10 09:53

Som jeg skrev den 18.januar kl. 09.08

Kommentar
Fra : sprøgsmål

Dato : 19-01-10 09:59

Men man kan ikkk en repair i consollen, og efterfølgende en fixboot, når alle partitioner er sletteded vel?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 19-01-10 10:01

Bootini er generel, du snakkede ikke noget om, at der var flere os-partitioner på pcèn. Du må ha`en god dag.

Kommentar
Fra : sprøgsmål

Dato : 19-01-10 10:06

Det glemte jeg.

I lige måde.

Annuller spørgsmålet
Fra : sprøgsmål

Dato : 21-03-10 09:07

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål