/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Rust Zone B
Fra : vvdriver
Vist : 8071 gange
200 point
Dato : 15-01-10 09:26

Til syn fik jeg bilen (Passat 1,6 tdi årgang 88) kasseret. Måtte køre videre, men skal til omsyn.
Rust i forbro Zone B,fik at vide det gerne må svejses,men det skulle gøres på en bestemt måde.
Tæringen var i en bøjning,han nævnte ,der skulle fjernes noget således bøjningen også blev skiftet.
Hvad vil det sige,gerne links til rep. af Zone B.
vvdriver


 
 
Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 210 point
Dato : 15-01-10 09:53
Kommentar
Fra : ans


Dato : 15-01-10 09:56

Og du kan også læse her

http://www.dkfritidbil.dk/diverse/zoner.htm

Citat
omfatter forbro, bagbro og komponenter (herunder beslag og/eller konsoller) til fastgørelse af - for- og bagbro, hjulophæng, støddæmpere, krængningsstabilisatorer og fjedre, - styrehus/tandstang og øvrige styretøjskomponenter, - bremsehovedcylinder, pedalophæng og betjeningsanordning for parkeringsbremse, - sikkerhedsseler og tilkoblingsanordning, samt den køretøjs-/karrosseridel (vange, ramme, panel m.v.) hvortil komponent/beslag/konsol er fastgjort; dog ikke mere end 20 cm fra fastgørelsespunkterne for komponent/beslag/konsol: 1) Der må ikke forekomme gennemtæringer, og væsentlig reduktion af godstykkelsen må ikke forekomme. 2) Ved reparation i zone B skal zone B gengives den oprindelige styrke. Den oprindelige styrke kan anses for gengivet, - når den oprindelige form og dimension af forbro, bagbro og komponent/konsol/beslag samt køretøjs-/karrosseridel i zone B er bibeholdt,og - når uoriginale svejsninger ikke forekommer i umiddelbar nærhed af fastgørelsespunkter, eller umiddelbart langs med en anden (original eller uoriginal) svejsning eller en kantbukning. Reparation af flere tætliggende tæringer skal foretages ved svejsning og med ét reparationsstykke.




Kommentar
Fra : ans


Dato : 15-01-10 09:59

Ved reparation i zone B skal zone B gengives den oprindelige styrke. Den oprindelige styrke kan anses for gengivet, - når den oprindelige form og dimension af forbro, bagbro og komponent/konsol/beslag samt køretøjs-/karrosseridel i zone B er bibeholdt,og - når uoriginale svejsninger ikke forekommer i umiddelbar nærhed af fastgørelsespunkter, eller umiddelbart langs med en anden (original eller uoriginal) svejsning eller en kantbukning. Reparation af flere tætliggende tæringer skal foretages ved svejsning og med ét reparationsstykke.

Kommentar
Fra : Beestone


Dato : 15-01-10 21:25

Det betyder sådan generelt i store træk, at det ikke går at svejse lapper på for at rette problemet.

Der skal derfor indsvejses præformede rep. stykker.
Evt. skarringsdele fra en rustfri ophugget bil.

Det er ikke nødvendigvis en ulempe, da der så ikke går så meget tid med tilpasningen af delene der skal udskiftes.
Sagt på en anden måde : det BEHØVER ikke koste en bondegård at få det rettet.

Godkendelse af svar
Fra : vvdriver


Dato : 09-02-10 09:46

Tak for svaret hawaii7.
Tak for det gode Links.
Andre var inde på det samme, men dig først.( tak til de andre).
Bilen blev godkendt.

vvdriver (2 år mere).


Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177414
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407844
Brugere : 218876

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste