/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Kan TDC nægte at sørge for bredbånd?
Fra : hellequaade
Vist : 909 gange
100 point
Dato : 13-01-10 22:12

Min datter er lige flyttet Gråmose nær Kjellerup. Hun har forgæves forsøgt at flytte sin bredbåndsforbindelse idet TDC, som jo ejer "ledningerne" siger at de ikke kan levere bredbånd grundet for meget støj på ledningen.... naboer i området har bredbånd hos tdc uden problemer.
Har man krav på at TDC løser dette problem?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-01-10 22:42

Der må være en anden årsag til, at TDC ikke vil levere bredbånd til din datter.

Jeg kender området rimelig godt, og ved der normalt ikke er problemer med at modtage internet derude, hvilket jo også forbindelserne hos naboerne indikerer.

Men hvis ledningerne pludselig er blevet defekte skal TDC formodentligt sørge for de bliver repareret

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 13-01-10 22:43

Det spørgsmål skal du rette til telestyrelsen for at få det korrekte svar. Det er dem der er tilsynsmyndighed i relation til teleudbyderne...

Jeg tror ikke TDC har pligt til at sørge for kober forbindelse til alle adresser.

Prøv at tjekke http://www.itst.dk/
vh Ben

Kommentar
Fra : hellequaade

Dato : 13-01-10 22:56

Altså årsagen skulle somsagt være "for meget støj på ledningen/linien" .... og nej jeg tror desværre heller ikke man har krav på forbindelse.... Men det er da utroligt i et land hvor næsten alt foregår over nettet..... og som studerende er det jo HELT umuligt!
Desværre virker mobiltelefon heller ikke optimalt i huset....så trådløst bredbånd kan man jo nok heller ik regne med ;-/

MVH Helle

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-10 22:58

Citat
Jeg tror ikke TDC har pligt til at sørge for kober forbindelse til alle adresser

TDC udbygger stadig deres net, så de gør hvad de kan

Men måske din datter har haft TDC tidligere og "glemt" at betale, for så kan de godt nægte at have hende som kunde igen (det er ikke for at være fræk jeg skriver dette, men det er en ret god årsag til at nægte hende som kunde)

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 13-01-10 22:59

Han hun undersøgt, om TDC vil/kan levere en fastnet telefon/forbindelse?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-10 22:59

Eller kan det være hastigheden hun ønsker, som de ikke kan levere??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-10 23:03

På en måde synes jeg det er fair af TDC at nægte hende en dårlig forbindelse, den er hun jo alligevel ikke tjent med

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-01-10 23:08

Denne artikel er gammel men stadig aktuel.
http://www.comon.dk/nyheder/Bredband-kommer-ikke-ud-i-yderomrader-1.150207.html

TDC gør ALT for at opretholde deres mangeårige U-popularitet, de skulle hellere bruge de mange millioner reklamekroner på kabler

Kommentar
Fra : hellequaade

Dato : 13-01-10 23:09

gentager lige...eneste årsag er "STØJ" og nej hun har intet udestående med NOGEN......sku da lige være med mig ...... og ja der har før været teleon i huset.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-10 23:15

Citat
...eneste årsag er "STØJ"

Kan hun mon få lov, at hører hvor meget støj det drejer sig om, så hun selv kan bedømme om hun kan leve med det... og kan nettet mon kører med alt det støj??

Citat
de skulle hellere bruge de mange millioner reklamekroner på kabler

Ja og beholde deres medarbejdere, så vi kan blive ved med at få den gode service (jeg har næsten altid fået en god service, kun en enkelt gang svigtede de, men vi fik nedslag i regningen)
Nu skal de have en ny fyringsrunde den 1.2 hvor 133 skal fyres

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 13-01-10 23:28

Generelt føler jeg, at TDC er blevet meget dårligere efter at Dyremose sørgede for salget, og fik et anseligt beløb i egen lomme.

Vi har også meget støj på linien, og da jeg klagere over jævnlige udfald - satte de bare hastigheden ned (ok, prisen blev også sat ned med kr. 25,- pr. md.).
De påstår, at vi bor for langt fra centralen, og vi kan ikke blive koblet op den en anden central der kun ligger halvt så langt væk - for det kræver ca. 500 meter kabel, for at hele byen (ca. 150 huse) kunne få mere optimale forhold. - Sådan er TDC blevet!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 14-01-10 06:27

tdc har kun pligt til at levere fastnet telefoni og ikke andet

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 14-01-10 11:30

TDC har ikke forsyningspligt på internetforbindelser, kun fastnet-forbindelser (PSTN). Så de er deres gode ret til at afvise at levere til dig... Men de kunne da i det mindste prøve...

Hvis de mener, der er for meget støj til at bære et ADSL signal, så er det selvfølgelig ærgeligt. Men hvilken udbyder har/havde hun internet hos? Kan TDC evt. levere internettet? Eller afviser de fuldstændigt?

Kommentar
Fra : hellequaade

Dato : 14-01-10 12:04

Hun havde telmore...som jo er datter selskab til TDC... og her sagde de at det ikke kunne lade sig gøre og at ingen andre ville kunne heller ! Nu prøver skyline.
OG ja de har ikke været til at få i tale...jeg mener jo at når naboer har net er det helt sikkert forbindelsen ind til selve huset den er gal med....og det har de altså ikke lyst til at gøre noget ved.

MVH Helle

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-01-10 12:31

TDC er jo kommet i hård konkurrence med mange andre udbydere, både på telefon og internettet.
Så det er nok mest for det usle mamon, som tæller i deres favør.
Jeg har også TDC, og syntes også, lige som IBM, at deres service er blevet noget slidt i kanterne.
De er ikke som de var i gamle dage. Der er sket store forandringer i de snart 40 år, hvor jeg troeligt har fodret dem med penge. - Så det må være den TAK man får, for at være stabil kernekunde.

Kommentar
Fra : hellequaade

Dato : 14-01-10 12:38

Opdatering...Skyline kunne ikke levere ...for mange træer Telenor påstår de kan levere mobilt net via 3.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-01-10 13:44

Jeg må nok sige, at hvis TDC ikke kan leverer en ordentlig kvalitet,så tror jeg heller ikke andre kan

Men det kan jo komme an på en prøve, men jeg ville garanterer mig, at jeg kunne blive meldt fra, før udløbsperioden, som typisk er et halvt år, hvis det er umuligt at bruge

Kommentar
Fra : hellequaade

Dato : 14-01-10 15:30

Ja hun er lovet at kunne levere tilbage hvis det ikke vil lykkes....
MEN TROEDE ALTSÅ IKKE DET VAR MULIGT AT DET SKULLE VÆRE SÅ BØVLET AT FÅ ADGANG TIL INTERNET I DK.......

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-01-10 15:34

Helle, som jeg har skrevet længere oppe.. så er TDC rygte ikke så godt som det har været, og hvis de så også leverer noget som de på forhånd ved er noget møj, så vil de måske hellere takke nej til en kunde (som bliver utilfreds) og have rygtet nogenlunde intakt

Jeg ved det ikke, det er kun et gæt

Håber da det vil lykkedes for din datter, at komme "i forbindelse med omverdenen" specielt som studerende, hvor de ofte får alle deres informationer vedr. skole/fag via nettet

Kommentar
Fra : hellequaade

Dato : 14-01-10 17:56

Heller ikke 3`virkede..... så nu bor hun så i et hus hvorfra man ikke kan passe sit studie...det er nemlig et krav at man har internet ;-(...... ka f...... godt forstå hun er brudt helt sammen!!!
Men tak for alle indputtene!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-01-10 18:12

3 bruger nok TDC kabler

Sikke noget skidt, så bliver hun jo nød til at bruge rigtig meget tid på skolen..øv

Kommentar
Fra : hellequaade

Dato : 14-01-10 21:30

Næ Nordsted1....kan ikke lade sig gøre...... når man bor i Gråmose og læser i Århus...og ikke skal møde op hver dag...men sidde hjemme og afventer materiale...sendt på mail..... man skulle jo tro det var et u-land hun var flyttet til!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-01-10 21:35

Jamen hvad kan din datter så gøre nu?? finde et kollegieværelse i byen???

(kan hun ikke dele net med naboen?), jeg ved ikke om man kan det, men hvis de kan komme på nettet, så var det måske en mulighed - jeg ved det ikke -bare lige en tanke

Kommentar
Fra : hellequaade

Dato : 14-01-10 22:15

Som sagt er hendes verden styrtet i grus.....de er nytilflyttede pga af kærestens arbejde.... og kender INGEN derovre......hun er fra en anden landsdel.... kan problemet ikke løses må de flytte....helt grotesk..... men INGEN unge under uddannelse kan jo leve uden net!!! eller ældre som bare skal tjekker "told og skat"....... og alt det fordi nogle kabler er for gamle

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 20-02-10 20:02

Har haft bredbåndsforbindelse og fastnettelefon hos TDC, men er ikke kunde der længere, jeg bor også et sted hvor jeg er afhængig af kobber, TDC kunne levere en hastighed på 2 Mb. som virkede problemfrit i de måneder jeg havde det (også ifølge test som viste 1,8Mb) så havde vi noget uoverskueligt med hensyn til priserne, så kunne jeg på en gang kun have 512Kb, en opringning til Telenor, dengang Cybercity gjorde klart at det var muligt at levere 1,5Mb, som virker bare rigtigt godt, og til en hel anden pris. Så lad de forskellige udbydere måle din forbindelse, så kan du jo se hvad der er bedst,