/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
finde husejer/sælger af hus
Fra : janinna
Vist : 4900 gange
300 point
Dato : 13-01-10 18:30

hej jeg har set et hus der står tomt.

huset er forladt for flere år siden, og naboerne mener det har været på tvang en gang.

hvordan kan jeg finde ud af ,hvem der ejer det?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-10 18:33

Prøv at se i vejviseren, eller brug www.krak.dk og skriv adressen

Ellers må du ringe til tinglysningskontoret i kommunen

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 13-01-10 18:35

prøv at tage kontakt med kommunen og hør hvem det er registreret på. Der har de oplysning om hvem der betaler ejendoms skat renovation m m .

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 13-01-10 18:41

har prøvet krak og gule sider, der findes det ikke???

har også fået at vide hvad tidligere ejer hed, kan ikke finde ham.

prøver lige tinglysningskontoret på kommunen i morgen.

kunne jo godt være en løsning

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 13-01-10 18:46

Sikkert Låsby Svendsen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-10 18:46

Det er gratis at ringe til tinglysningskontoret -(i telefontiden)

Hvis du ringer til folkeregistret koster det ca kr 50

Håber da at du kan købe huset

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 13-01-10 18:52

Boligejer.dk

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-10 19:00

boligejersiden, den kan jeg da ikke sådan liiige finde ud af at tjekke f.eks naboen??

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 13-01-10 19:04

Der er ingen tinglysningskontor i kommunen, medmindre du bor i Hobro, hvor AL tinglysning nu er samlet i et digitalt mareridt, https://www.tinglysning.dk/tinglysning/welcome.xhtml

Som stig54 skriver boligejer.dk

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-01-10 19:34

Du kan prøve på:

https://www.ois.dk//

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 13-01-10 19:39

eller måske boliga.dk

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 13-01-10 20:01

Boligejer.dk

som jeg ikke kendte, virker da fint, gå til det grå felt "find ejendomsdate" vælg kommune, vælg derefter vej og skriv nr, tryk på søg og vent lææææænge, så sker der noget til sidst i højre side af skærmen, hvor man bl.a. kan se hvem ejeren er, (men ikke hvor ejeren bor) salgspriser, ejendomsvurderinger mv.

Spændende side, jeg har lige snuset rundt på nogle af mine gamle adresser.

Men det kunne da være kommunen kunne hjælpe med en kontakt, de fleste kommuner er ikke så glade for at have et forladt hus liggende, slet ikke hvis nogen tænker på at købe det og sætte det i stand, i stedet for at leje det ud til bistandsklienter!

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 22-01-10 12:43

hej puha , er lige ved at give op.

har prøvet det i siger, snakket med dem der har med tvangsauktioner at gøre, fået oplyst hvilken advokat,der havde med det at gøre, snakket med kommuenen, ingen hjælp nogen steder.

har snakket med tinglysning, men de vil have 175 kr for at hjælpe med navnet, og det har jeg selv fundet,

skal bare finde kontakt oplysninger på ejeren, har på facebook, fundet en de har samme navn, men han svarer ikke , når jeg skriver beskeder til ham, så, ved ikke rigtigt,hvad jeg mere kan gøre.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-01-10 12:50

Hvis du siger til advokaten, du er interesseret i at købe, må han da reagerer, det samme må dommerkontoret da??

På tinglysningskontoret, kan man da få lov at kikke i tingbøgerne, der står da hvem ejeren er, men ikke hans nye adr.

Måske posthuset kan hjælpe dig, jeg har da set breve hvorpå der er en mærkat hvorpå der står noget lign dette... tilbagesendes med oplysning om den nye adresse.....

Folkeregistret kan også hjælpe for kr 60 oplyser de om hvortil han er flyttet - eller måske han er død

Så der var lige et par forslag mere at arbejde videre på

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 22-01-10 14:08

Hvis ejeren hedder Jens Hansen har du et problem, men hvis du ikke får for mange hits på krak.dk, eller dgs.dk, kunne du da prøve at ringe til dem med navnet, det har jeg prøvet før, det tager folk meget pænt