/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
fondue udstyr
Fra : maafrandsen
Vist : 872 gange
200 point
Dato : 13-01-10 13:24

hjælp... måske der er nogle herinde der kan hjælpe mig... jeg har hørt at man istedet for gafler kan få en form for kurv, der hvor selve gaflen normalt sidder, det er jo lidt smart til de ting som bare ikke vil sidde fast på gaflen... håber nogle kan hjælpe mig, jeg ved ik hva de hedder, og har heller ik selv set dem. jeg har prøvet at ringe til forskellige forretninger, de kender dem ikke...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-10 13:33

Tror du ikke det er noget selvopfundet, som f.eks en tråd salatslynge??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-10 14:30

Mon ikke det er en gryde a la denne

http://hjem.dk/bolig/koekken/koekkenmaskiner/frituregryde/severin-friture-fondue-gryde.aspx

Den kan bruges til fondue og som frituregryde

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-01-10 15:14
Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 200 point
Dato : 13-01-10 15:16

Her er billedet lidt bedre:

http://www.amazon.com/gp/product/images/B0009Q2UFI/ref=dp_image_text_0?ie=UTF8&n=284507&s=

...men hvor får man sådan nogle...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-01-10 15:22

Sådan en fin lille sag:

http://fotobank.ru/image/SF05-5314.html

--kunne måske findes i en kina-butik..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-10 15:29

Nååå var det sådan de skulle se ud, det kunne jeg slet ikke se for mig

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-10 15:39

Eller måske en trådsi/tesi???

Denne tråd vil jeg da lige holde øje med, sådan nogle skeer er da smarte

Godkendelse af svar
Fra : maafrandsen

Dato : 13-01-10 16:43

Tak for svaret Birgitta. det var jo lige den...s tusin tak for hjælpen, så må jeg så se om jeg måske kan finde den her i landet...s men ellers kunne den bestilles fra udlandet..s så tusin tak.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-10 16:47

Øv, jeg havde da håbet på at få den færdige pakkeløsning

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-01-10 18:26

Tak for accepten af mit svar..

Hvis du køber sådan en lille elektrisk chokoladesmelter, så følger er nogle gange ÉN lille trådske med. Det er bare sådan en spiral der ender i et plastichåndtag...

Måske er den nemmeste løsning at købe noget tråd og lave dem selv?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-01-10 15:23

I Tiger har de en lille the-tang til en tier. Den består af to små kurve sat sammen og med et fjederskaft, der gør at man kan åbne og lukke kurvene.

Man kan altså nogenlunde nemt skille de to små kurve fra hinanden og de er så skabt sådan at man nogenlunde nemt kan påsætte et skaft. F.eks. en træliste med en sprække.
Så har man -vupti- TO netskeer til en tier. Hvis man altså har et eller andet liggende, der kan bruges som skaft..
Nogenlunde nemt... kik på det..
--I min Tiger hænger de i en lille afdeling med rustfri stål-køkkenting.

nøj: http://www.tiger.dk/show_p/1/491/1600024/1/3/0/