/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Toilet ?
Fra : jensogmumi
Vist : 528 gange
50 point
Dato : 07-01-10 14:55

Hej. Jeg har en del fastsiddne kalk i toilettet. Hvordan fjerner man det bedst.??

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 07-01-10 15:00

Dækker kalken med toiletpapir fugtet med eddike (eller eddikesyre fortyndet med 3 - 4 dele vand). Den koncentrerede eddikesyre er ikke nær så god til kalk som den fortyndede. Og det bliver du ved med. Hvis du er heldig, vil kalken løsne sig i store flager, der nemt fiskes op med hånden.

Kommentar
Fra : Rantheboy

Dato : 07-01-10 15:06

det der vandis eller hvad det nu hedder... Ban og snavset er væk

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-01-10 15:12

I det fjernsynsprogram, hvor to damer tog ud og ryddede op hos folk - rent hjem??

Fjernede de noget af vandet fra kummen, kom toilet papir langs siderne, og brugte cocacola

Den alm. røde

De lod det sidde et godt stykke tid, og kunne så fjerne belægningerne med en børste

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 07-01-10 18:35

For at optimerer behandlingen med eddike, kan du efter at have lagt papir gennemvædet med eddike opløsning på de steder der er kalk, forsegle kummen med celofan/vitawrap eller lignende og lade det sidde natten over

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-01-10 18:44

Citat
* Coca Cola er så syreholdig, at et toilet kan komme til at skinne efter en rengøring med denne læskedrik!

Fra denne side http://helse.dk/2007/03/07/sving-gulvskrubben-og-gl%C3%A6d-dig/

hvor der også er mange andre gode fif

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 07-01-10 21:56

Skift mellem afkalkning og vask med ajax eller lignende. Den brune hinde er en blanding af fedt og kalk.
Og skrub, skrub og skrub.