/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
banankage i bagemaskine
Fra : maafrandsen
Vist : 4659 gange
100 point
Dato : 02-01-10 17:08

hej. er der nogle der kan hjælpe mig med en opskrift på banankage til en bagemaskine..

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 02-01-10 17:09

Citat
Ubesvarede 1
- Besvarede 7
- Annullerede 9
- Slettede 0
Ialt 17

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 02-01-10 17:14

Er bagemaskiner ikke til brød?

Ikke at jeg bruger en.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 02-01-10 17:14

Det er da smadderlet at lave en banankage "normalt"

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 02-01-10 17:17

har super normal opskrift, hvis interesse

Kommentar
Fra : maafrandsen

Dato : 02-01-10 17:18

ja det er nemt at bage den normalt, du har sikkert ret, men nu er det sådanne at jeg har en bagemaskine...s og vil gerne lave en banankage i den...s

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 02-01-10 17:19

Prøv at erstat gulerødder fra en gulrods opskrift, med banan, men undlag, nelliker, allehånde, og de andre krydderier man kommer i en gulerods kage - men ikke citron.

Det har jeg prøvet med godt resultat, men jeg har ikke prøvet det i en bagemaskine

Hilsen malmin

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 02-01-10 17:19

ok, så prøv dig frem

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 02-01-10 17:22

og held og lykke

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-01-10 17:28

http://www.hindbersnitten.dk/recipe.php?recipeid=816

aner intet om bagemaskiner, men hold da op, hvor der er mange link

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-01-10 17:30
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-01-10 17:32

De gange jeg har lavet banankage er jeg blot gået ud fra en kønsløs sandkage, med lidt mindre væde og sukker, og så rørt mosede bananer i, den bliver dejlig fugtig.

Tip: Banerne må gerne være lldt overmodne, dog ikke flydende halvvejs igennem, det giver en let syrlig smag og lettere at mose.

Om den opskrift egner sig til en bagemaskine......det er jo lige så let i en ovn.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-01-10 17:36
Kommentar
Fra : frieda

Dato : 02-01-10 17:42

Anne Maries banankage

170 g margarine
280 g sukker
3 æg
Røres godt sammen

3 mosede bananer
100 g hakkede hasselnødder
40 g havregryn
1 1/10 dl kærnemælk
salt
1 1/2 tsk vanilje
1 ½ tsk natron
300 g mel

I den lille bradepande 35 min. ved 200°

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 02-01-10 18:29

og til alt held har jeg 4 bananer, som længe har sendt mig opfordrende blikke om at blive brugt. og den der bagemaskine...--tjae, hvem ved? til den pris kan det nok ikke betale sig at finde en brugt, hvis man skulle blive fristet over evne.

Kommentar
Fra : maafrandsen

Dato : 02-01-10 21:02

aasenissum hvis du overvejer en bagemaskine, så keg kun anbefale...s der er friskbagt brød om morgen....s og min kan også lave risengrød... så nu kan jeg også sætte manden igang med at lave risengrød...g den er bare super god, jeg køber aldig brød mere...s og den kan også bare ælte og hæve fks en bolledej.. kan kun anbefales et rugbrød koster hvis jeg køber melblandingen på tilbud i lidl kun under 5 kr... for det koster under en krone strøm at bage et brød, og 3 poser brødblanding i lidt kan fås til 20 kr... vi har sparet rigtig mange penge på den..s

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 02-01-10 23:23

jeg er vist overbevist. min datter har en, som er i brug hver dag. eneste minus : de fylder så forbandet sammen med alt det andet grej, som man måtte ha sig anskaffet.
de var da ikke særligt populære, lige da de kom frem??

Accepteret svar
Fra : Alnus

Modtaget 100 point
Dato : 03-01-10 00:19

Der er en del opskrifter på banankage i brødmaskine - på engelsk.
brug søgeordene "bread machin" og "banana cake".
Se f.eks.
http://www.bigoven.com/164510-Bread-Machine-Banana-Nut-Cake-recipe.html

Kommentar
Fra : Alnus

Dato : 03-01-10 00:39

PS
Det er bedst at bruge overmodne bananer til banankage. Når skallen er begyndt at blive sort er bananerne modne og har mest smag.
Put bananerne i fryseren i et par timer eller 3 og tø dem op igen. Nu er de meget nemme at mose og banansmager er yderliger fremhævet.
Har man overmodne bananer, så gem dem i fryseren til brug en dag, hvor man har lyst til at lave banankage. (Alternativt kan man bruge dem til at lave sommerfugle foder af til sommer - men det er en hel anden historie)

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 03-01-10 09:36

den med fryseren passer mig fint, da natron og kærnemælk ikke findes på lager i dag.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-01-10 09:58

Apropos kager i fryseren.

Bager man en rigtig krydret kage for sent til festen.... en sådan skal jo helst trække en uge+.....lægger man den bare i fryseren og tør den op næste dag, så smager den "lagret"

Kommentar
Fra : maafrandsen

Dato : 03-01-10 12:01

nej gik vist lidt tid inden de kom rigtig i brug, jeg skal da også indrømme at jeg grinte meget i starten.... men nu vil jeg ik undvære den...s
og alnus, tak for din hjælp, lige det jeg søgte...s og tak for tippet om bananerne, der blev jeg da lige en del klogere på bananer, har da aldrig tænkt på at komme dem i fryseren.. tak for hjælpen..s

Godkendelse af svar
Fra : maafrandsen

Dato : 03-01-10 12:01

Tak for svaret Alnus.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 03-01-10 12:41

helt enig