/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Risene vil ikke koge ud
Fra : Thyregod8
Vist : 600 gange
100 point
Dato : 02-01-10 13:52

Her til jul, da jeg skulle koge ris til risalamande, ville risene var risene slet ikke udkogt efter den nævnte kogetid på posen. Jeg måtte koge dem den dobbelte tid, før de var udkogt. Normalt er risene udkogt på den anbefalede tid. Er der nogen, der har en god forklaring på den store forskel på kogetid? Kan man evnt. se på risene, hvis de skal have længere tid?

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 02-01-10 13:56

Har du tilsat salt for det må først tilsættes efter det har kogt?

Kommentar
Fra : lexusmerlot

Dato : 02-01-10 15:20

Til risalamande skal de koges i mælk. Gjorde du det?

Kommentar
Fra : gedestalden

Dato : 24-02-10 19:32

Måske lidt flabet svar; men er du sikker på, det er de rigtige ris, du har benyttet ?