/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Opdatere et Samsung TV...!?
Fra : Ysseven
Vist : 4200 gange
200 point
Dato : 01-01-10 14:39

Hej derude - og godt nytår....!

jeg ville gerne opdatere firmware til et Samsung TV (LE32A656A1CXXE), som er et af de bordeauxfarvede TV, som kostede en krig for et års tid tilbage.

På Samsungs hjemmeside kunne det se ud som om der er en fællesdriver, men det er kun brugsanvisninger, som jeg får frem!

Er der et godt forslag til at finde en opdatering - eller er der ikke andet at gøre, end at vente på at supporten kommer tilbage fra juleferie???

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 01-01-10 14:41

Og forresten:

Jeg har vist ikke været her i lang tid, det kan ses på mine point til uddeling...!! Men får man ikke længere point for at logge ind 1 x daglig?

Eller skal jeg gøre noget for at tjene dem....???

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-01-10 14:54

Pointene er kun sminke

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 01-01-10 14:59

Ja, ja... men jeg skal jo bruge dem for at kunne stille mine spørgsmål...!!!

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 200 point
Dato : 01-01-10 16:14

Under Samsung.dk,.. TV/Support/filearkiv drivere, manualer, software og firmware,
findes der ’helt nye’ opdateringer / firmwarer til mange Samsung TV

Der har i lang tid været problemer med at sortere ide digitale kanaler, efter eget ønske,
det er løst nu med den nye firmware,...
(har selv lige gjort det på mit ’ue46b6050’) så skønt- så skønt

http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/tv/index.idx?pagetype=type

http://www.samsung.com/dk/support/download/supportDownMain.do?group=tv-home-theatre&type=tv&subtype=&model_nm=&prd_ia_cd=&disp_nm=&vType=R

http://www.samsung.com/dk/support/download/supportDown.do?group=&type=tv&subtype=lcdtv&model_nm=LE32A676A1W&disp_nm=LE32A676A1W&language=&cate_type=all&dType=D&mType=FM&vType=&prd_ia_cd=13010100&model_cd=&menu=download

her vælger du upgrade filen,.. (+ evt en Guide som beskriver hvordan du gør)
http://www.samsung.com/dk/support/download/supportDownDetail.do?group=&type=tv&subtype=lcdtv&model_nm=LE32A676A1W&disp_nm=LE32A676A1W&language=&cate_type=all&mType=FM&dType=D&vType=&cttID=2059909&prd_ia_cd=13010100&model_cd=&menu=download&menu2=detail

downloader den på din PC,.. og kopierer den over på en USB nøgle, og sætter den i dit tv,

held og lykke,
og godt Nytår,..

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 01-01-10 18:13

Det var da et fornemt svar - men til en anden model...

Det gør nu ikke noget, for jeg havde i mellem tiden fundet den selv (ad omveje), og afventer nu en tilbagemelding fra TV-ejeren.

For god ordens skyld, og til brug for andre, som måske har samme problem, så kommer linket til TV'et i spørgsmålet her:

http://www.samsung.com/dk/support/download/supportDown.do?group=&type=&subtype=&model_nm=LE32A656A1C&disp_nm=LE32A656%2F676&language=&cate_type=all&dType=D&mType=FM&vType=&prd_ia_cd=13010100&model_cd=&menu=download

Men tak for hjælpen alligevel...!!!

Godt nytår!

Godkendelse af svar
Fra : Ysseven

Dato : 01-01-10 18:13

Tak for svaret EA_HS.

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 01-01-10 22:17

Hejsa.

Godt nytår til alle.

Jeg har 3 stk Samsung lcd fjernsyn samt 1 stk 50' plasma, og har undret mig over at der ikke skrives noget om hvad de evt. forbedres.

Er der nogen der har forbedret deres Samsung ved at benytte uploade en ny firmwere.
personlig er jeg p.... sur over deres menu, kan ikke sort. i kanallisten.

Prosat