/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Pyrolyse - brugervejl. til Siemens ovn
Fra : louie2003
Vist : 24023 gange
15 point
Dato : 28-12-09 20:28

Hej! Jeg har en Siemens indbygningsovn HB760560S med pyrolyse, men jeg har desværre fået smidt brugervejledningen væk. Nu trænger ovnen til at blive rengjort - men jeg ved ikke hvordan det dér pyrolyse skal indstilles etc. Nogen der kan hjælpe? Evt. med et link til download af brugervejledning?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 28-12-09 22:40

http://www.fixya.com/search.aspx?cstm=0&_s=Siemens+HB760560S

svært at finde en bruger vejledning, men måske dette kan hjælpe dig videre

ellers så er der en bruger vejledning for et andet mærke, som måske kunne hjælpe dig til at gætte dig til din. Og som det sidste prøv at spørge hos eks. elgiganten

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 28-12-09 22:45
Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 28-12-09 23:25

Ellers gælder den gode gamle:
Sæt ovnen på fuldt skrald (= purolyse) Luk lågen, vent 30 - 45 minutter, sluk, lad den nedkøle, og børst det forkullede sidt af.
Evt. gentag behandlingen hvis den ikke er blevet helt ren.

MEN: Det bruger strøm som ind i helxxxxx. Så hellere en Webergrill. Det er meget nemmere!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-12-09 00:01

Der må intet være af løsdele når den sættes til pyrolyse.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 29-12-09 05:39

De ovne jeg har haft med pyrolyse har haft en særlig markering på drejeknappen/elektronikken til ovnen, vist nærmest et flammesymbol, som betyder at ovndøren låses og programmet kører automatisk med en hidsig opvarmning til ca 400 grader, efterfølgende nedkøling, og først når ovnen er kold kan den åbnes igen. Det tog flere timer, bruger masser af strøm, så det er ikke noget du skal gøre hver gang du har varmet en pizza.

Og som Eyvind skriver, tøm ovnen for alt.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 29-12-09 14:39

Prøv her - du skal indtaste E-nummeret

http://portal.bsh-partner.com/portal(bD1lbiZjPTAwOQ==)/PORTALFRAME.HTM

Bradepande og rist hører under løsdele - har selv ødelagt glasset fordi bradepanden ikke var fjernet

Mvh. ampere

Annuller spørgsmålet
Fra : louie2003

Dato : 31-12-09 11:10

Brugervejledningen er dukket op i gemmerne, så alt er OK. Tak alligevel.