/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
Forsvundet mikrofon i Windows 7
Fra : Ysseven
Vist : 2151 gange
500 point
Dato : 25-12-09 20:34

Hej derude,

Jeg har for kort tid siden installeret windows 7 (ikke opgraderet), og dermed forsvandt jo alt det gamle fra mit C-drev.

Nu har jeg fundet ud af, at min indbyggede mikrofon er væk, fordi folk ikke kan høre mig på Skype - og jeg kan ikke finde en driver eller hjælp nogen steder selv...!

Jeg har har Acer Aspire 5530G - er der nogen herinde, der kan komme med forslag?

De to stik til ekstern mikrofon er OK, men det er den indbyggede, som jeg mangler hjælp til.

På forhånd tak, og glædelig bagjul.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-12-09 20:39

Det ændrer du i Skype´s microfonindstillinger..... - Der kan du bestemme hvilken den skal bruge

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 25-12-09 20:41

Det siger Skype også - men jeg får bare ikke de muligheder, som jeg tilsyneladende burde få...!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-12-09 20:58

Hvis du har sat den op til f.eks. headset - forventer den der er microfon i headsettet...

Tjek nu lige det hele igennem og prøv mulighederne af hvis det er nødvændigt....

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 25-12-09 21:32

Jeg prøver og prøver - men det er som om windows 7 har fjernet min interne mikrofon.

Kommer måske til at vente på at det bliver hverdag, så jeg kan ringe til Acer supporten...!?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 500 point
Dato : 25-12-09 22:22

Jeg havde samme problem med en Zepto og da var det lydkortet som ikke havde den rigtige driver men bare en win 7 selv havde med.
Start > h-klik på computer > egenskaber > oppe til venstre > enhedshåndtering > enheder til lyd >
der skulle gerne stå navnet på det lydkort computeren har, nemlig realtek.

Ellers skal driveren opdateres med den rigtige fra Acer > Aspire 5530G

http://www.acer.dk/acer/service.do;jsessionid=D9114D1FF1AE62A654EA9E7DB77B8B4F.public_a_14c?LanguageISOCtxParam=da&miu10einu24.current.attN2B2F2EEF=405&sp=page15e&ctx2.c2att1=5&miu10ekcond13.attN2B2F2EEF=405&CountryISOCtxParam=DK&ctx1.att21k=1&CRC=2620641492

Notebook
Aspire
Aspire5530g
Nedenunder har du din driver til audio
(jeg gætter på at den skal hentes og gemmes på skrivebordet > dobbelklikke og så installerer den selv.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-12-09 23:08

Det er nemlog netop en driver der mangler til din mikrofon. Følg Eyvind link så kommer det til at virke

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-12-09 11:17

Ja - efter at Fijala viste mig hvor jeg kunne finde en bedre driver til min Zepto - kan jeg nu snakke løs i mit headset på Skype.......................................og de andre kan høre mig.

De lukker dog af når jeg synger.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-12-09 11:47

Men det er vist noget folkene bag mikrofonen har bestem, de må have hørt dig synge.

Godkendelse af svar
Fra : Ysseven

Dato : 26-12-09 12:23

Tak for svaret Eyvind - nu virker skidtet langt om længe...!

Nu skal jeg bare vente på, at folk vågner op, for det er lidt kedeligt at tale med testprogrammet.

Og jeg smider også point afsted til Fijala, for I to hænger vist sammen i dette svar!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-12-09 13:56

Jammen jammen så da, for er der noget som SKAL virke så er jo Skype.