/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
skiftet itl grafikort mrd hdmi ingen lyd
Fra : GizmoPro
Vist : 318 gange
48 point
Dato : 25-12-09 08:55

jeg har skiftet med mit grafikkort ud med et med som hdmi, men nu har jeg igen lyd, hvad er det som skal ænders i bias mit bundkort er et gigabyte på forhånd tak

kim

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-12-09 11:09

HDMI er jo både billede og lyd digitalt overført.
Hvis dit grafikkort er med ægte fuld HDMI er det derfor et kombineret grafik og lydkort.
Da du indlæste brugerprogrammet til det ( det folk kalder driveren) har den nok overtaget lydfunktionen. Du skal altså høre lyden gennem HDMI.
Hvis du ikke har grejet til det er det da ret dumt at købe et kort med HDMI udgang.

Alternativt kan du se i brugsforvirringen eller på kortfabrikantens hjemmeside om lyddelen kan slås fra. Derefter kan du aktivere dit gamle lydkort . Det er kun i BIOS hvis det er indbygget i bundkortet.