/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Billigt petroleum til ovn!
Fra : Graupner
Vist : 5399 gange
35 point
Dato : 22-12-09 13:32

Hej Alle sammen,

Har lånt en petroleumsovn af en veninde til mit kolonihavehus. Det er så hyggeligt at være der når det sner og nu er det ikke koldt mere.

Hvor finder jeg det billigst petroleums til den?

Tak og glædelig jul,

Kenneth

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 22-12-09 13:44

Hey!
Jeg stod selv med samme spg. for få år siden, tro mig, det er en jungle!!
Jeg bruger det ikke længere, men endte med at købe fra forskellige forhandlere, desværre er der stor forskel på lugten, bedste resultat var fra zibro, men heat(et eller andet) fra harald nyborg kan også bruges, hold dig fra lampeolie og andre "gode ideer" - det lugter og ødelagde min første ovn...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-12-09 13:55

egentlig skal du bruge lyspetroleum , men det er blevet en sjælden vare fordi forbryuget er så lavt.

shelltankstationerne burde kunne skaffe petroleum i dunke, hvis de gider. Men de er jo mere blevet til kombinerede kiosker, bagere og pølsmænd.
Reelt får man jetbrandstof, for det er en meget større handelsvare . Det er også fint til formålet og reelt det samme som gammeldags lyspetroleum. Bare renere og bedre kontrolleret.

Kommentar
Fra : Graupner

Dato : 22-12-09 14:04

transor Jetbrandstof??? Det lyder smådyr og svært at skaffe???

punkler Jeg prøver at kigge i HN! Tak

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 22-12-09 14:04

Hvis du bor i Kbh området, er stedet http://www.hcskov.dk/petroleum.html

De har næsten alt mulig sært der kan brænde, fra smedekul til petroleum

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-12-09 14:13

petroleum til 20 kr /liter som det fra hcskovr ikke billigt.

Du skal heller ikke bede forhandleren om jetbrændstof. Når det er kommet på dunk kaldes det petroleum.
Prisen er et problem, fordi forbruget er så lille . Dermed få forhandlere og ingen konkurrence.

Kommentar
Fra : Graupner

Dato : 22-12-09 14:13

Hej Vagnr. Bor desværre i Århus. Men tak!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 22-12-09 14:30

Selv tak, jeg prøver igen.

Jeg har et par gamle petroelunsovne med væge, de kører glimrende på lampeolie, som er en slags raffineret og lidt minrde lugtende petroelum, har jeg læst på flaskerne. Men om lampeolie også fungerer i mere moderne ovne aner jeg ikke, men mon ikke din veninde gør?

Hvad plejer hun at bruge?

Kommentar
Fra : Graupner

Dato : 22-12-09 15:02

Ved ikke hvad hun plejer at bruge! Ville endeltligt bare høre om der var nogen "billig-petroeluns-eksperter" herinde

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-12-09 16:24

Den "lokale" købmand eller brugs plejer at være leveringsdygtig.....

De ved jo om der er behov i deres område

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 22-12-09 21:21

Prøv en "brugs" på landet eller en skibshandel, hvis der da en tilbage i dit område.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 23-12-09 09:12

Hvis er en gammeldags petroleumsovn kan du bruge alm. petroeum. Er det en laserovn fx en Zipo, må du IKKE bruge alm. petrolium, da ovnen ikke selv kan brænde sig ren.
HN het i 5 ltr. dunke. Det er billigst.

Kommentar
Fra : Graupner

Dato : 23-12-09 15:05

Hej alle sammen - Tak for Jeres råd.

HN het, alka - hvor finder man det?? Har forsøg på google, men uden held?

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 23-12-09 17:53

Jeg tror han henviser til samme produkt jeg talte om tidligere, se evt. nedenstående link:

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=7578&Grp=&n=10

God jul

Thomas

Accepteret svar
Fra : punkler

Modtaget 35 point
Dato : 23-12-09 17:55

Hov... fandt lige dette link, det er da noget billigere

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=47578&n=10

Godkendelse af svar
Fra : Graupner

Dato : 23-12-09 19:50

Tak for svaret, Punkler. Og glædelig jul tilbage

Nu skal jeg bare have fundet en ovn, når min veninde skal have hendes tilbage om en månedes tid. Men mon ikke der kommer et godt tilbud i løbet af januar...