/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
ejerskifte
Fra : nesuno
Vist : 692 gange
50 point
Dato : 18-12-09 20:26

Kan man, hvis man køber en bil uden plader, få lavet en ny registreringsattest med sit eget navn som ejer, ved Skat, uden at den ellers skal have plader på lige nu.

Den skal altså IKKE indregistreres med plader lige nu, men jeg skal bare stå som ejer, kan jeg det??
Og hvorfor jeg vil det, enkelt, det vil jeg bare gerne hvis det kan lade sig gøre. .javascript:insertText("ctl00_kanduContent_winNewQuest_edit_txtEditor","[sv%C3%A6rt]");

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 18-12-09 20:56

Er en bil fra udlandet

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-12-09 21:09

Nej, det kan du ikke.

Først i det øjeblik bilen er synet (hvis den skal det) forsikret i dit navn og du får plader på, udstedes en registreringsattest i dit navn.

Det kan jo også være totalt ligegyldigt, det er ikke umiddelbart registreringsattesten der dokumenterer ejerskabet.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-12-09 23:02

Når du har fået bilen registreret og fået plader på, så kan du bare aflevere pladerne igen. Så er du ejer og kan ikke køre i bilen fordi den er afmeldt. Men du kan ikke parkere på offentlig P-plads uden plader, det skal være en privat grund eller garage.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-12-09 01:51

Du får ikke anden registeringsattest uden at registrere. du kan selvfølgelig lægge pladerne inde i skuffen , hvis bilen aldig kommer ud på vejen.

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 50 point
Dato : 19-12-09 09:19

I din situation nesuno, der er du blot "ejer af en ting". Ejerskabet kan så bevises via en kvittering.
At stå som ejer af et rigistreret motorkøretøj, er alene et juridisk/lovgivnings anliggende, i forhold til fx forsikringsforhold, bilens sikkerhedsmæssige stand mm. som du ikke har brug for - for en ikke registreret bil!

Godkendelse af svar
Fra : nesuno

Dato : 19-12-09 11:07

Tak for svaret alka.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 19-12-09 12:59

Selv tak nesuno