/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Udskift termostat i køle/fryse-skab
Fra : Timothyguyton
Vist : 2113 gange
20 point
Dato : 16-12-09 17:55

Hej...
Jeg har brug for hjælp til at skifte termostaten i mit køleskab. Det er en model gram KF250-01, jeg har hørt at det skulle være nemt nok, men jeg tænker at man nok skal have lidt vejledning før man begiver sig ud i det? Håber der er nogen herinde der kan give lidt hjælp. Jeg er ny bruger så har desværre ikke så mange point at give af men i skal få alle mine 20 point for et godt svar:)
VH Tim

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 30 point
Dato : 16-12-09 18:18

Du får fat i en en erstatningstermostat.
Slukker strømmen.
Hvis der er en klar plastikoverdækning trækkes den ned og af.
Reguleringsknappen trækkes af.
6 kant møtrikken skrues af som holder termostaten.

Nu kan du se det lange følerrør.
Hvis følerrøret går ind i beklædningen, kan den nyes føler næppe føres der ind.
Følerrøret er fyldt med olie og må ikke knækkes, men behandles varsomt.
Den nyes følerrør skal så blot vedvarende blive oprullet, og sidde som den er tæt ved termostaten.
De 2 ledninger sættes bare over på den nye termostats stik. Det er ligemeget hvilken ledning der kommer på hvor, bare det er mellem de 2 stik.
Møtrikken skrues på, og knappen skubbes på.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Timothyguyton

Dato : 16-12-09 18:35

Tak for svaret, pallebhansen.
Simpel og ligetil forklaring, og så var den endda hurtig. Nu vil jeg prøve det. Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 16-12-09 19:03

Husk at medbringe model nummeret på dit gram køleskab for der findes 7-8 forskellige termostater til gram skabe...
Til dit skal kan jeg se i grams lister over termostater til kf 250 at der er lavet med 5 forskellige model termostater...
Så skriv alt ned hvad der står på mærkepladen så du for den rigtige.... og en rep. termostat no.3 virker ikke...

Mvh Bassebo...