/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Nye digitale kanaler
Fra : Dennis85
Vist : 780 gange
100 point
Dato : 14-12-09 18:02

Hej alle sammen

Jeg skal lige have afgjort hvem der har ret her:

A: Det er antenneforeningens ansvar at få konverteret de nye digitale kanaler (DR Ramasjang, DR K, TV2Plus osv.) til analoge signaler.
B: Det er ens eget ansvar at købe en digital boks eller lignende, så man kan se de nye kanaler.

De må meget gerne besvares med et link til dokumentation. Jeg har selv ledt en masse, uden held.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-12-09 18:18

Det har B

Antenneforeninger og andre udbydere har kun pligt til at levere signalet, som altså nu kun er digitalt.

At kunne modtage det, er forbrugerens eget problem.
Eller svarer det jo til, at alle dem der ikke var i besiddelse af et TV eller en Digitalboks skulle have fået det foræret af DR

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-12-09 18:19

Hov der manglede noget
Citat
Eller svarer det jo til, at alle dem MED PRIVAT STUEANTENNE der ikke var i besiddelse af et TV eller en Digitalboks skulle have fået det foræret af DR

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 14-12-09 18:26

Nu var det møntet mest på antenneforeninger, så dem med alm. stueantenne er slet ikke med.
Men det ændrer jo nok ikke på sagen.

Er det noget du har noget dokumentation på, tilfældigvis?

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 14-12-09 18:28

A = ret
B = ret

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 14-12-09 18:30

De kan vel ikke begge have ret?

Accepteret svar
Fra : ppk

Modtaget 110 point
Dato : 14-12-09 18:31

Fordeling af tv-programmer efter slukningen af de analoge tv-signaler
Efter slukningen af de analoge tv-signaler den 1. november 2009 er ejere af fællesantenneanlæg alene forpligtet til at fordele det digitale tv-signal til de tilsluttede husstande.

Der er ikke noget til hinder for, at ejere af fællesantenneanlæg – for at tilgodese de husstande, som ikke har anskaffet digitalt modtageudstyr – konverterer de digitale signaler til analoge signaler under forudsætning af, at der samtidig finder en digital fordeling sted af de samme programmer.

http://www.kum.dk/sw44184.asp

På linket kan du læse yderligere.

PPK

Godkendelse af svar
Fra : Dennis85

Dato : 14-12-09 18:41

Jeg tror ppk ramte bedst.
Hvis Dova savner points, skal du bare skrive!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-12-09 19:22

Citat
Hvis Dova savner points, skal du bare skrive

Næ, dem har jeg sgu nok af