/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Dvd optager reserveret plads
Fra : Jimmy17
Vist : 530 gange
100 point
Dato : 11-12-09 13:34

Hey Derude-

Håber i kan hjælpe mig

Jeg har for noget tid siden købt en dvd optager med 250 gb plads.
Jeg har så senere fundet ud af at der er 39 gb reserveret til billeder/musik
Dvs plads, som jeg ikke kan benytte til at optage tv på.

Denne begrænsning er ikke noget, jeg er informeret om ved køb.

Hvad kan jeg have af muligheder for at klage?
Har henvendt mig til sælger, men blev "selvfølgelig" afvist.
Det kan nok også have en betydning at det er omkring 1½ år siden jeg har købt maskinen.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-12-09 13:56

Noget kan tyde på, at du ikke rigtig har haft brug for denne DVD optager, når du er 1½ år om at opdage det!
Men måske kan du få maskinen til at omformatere harddisken, så du kan f fuld rådighed over hele pladsen.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 11-12-09 13:57

Du kan IKKE klage (og få ret) over noget så simpelt

At du ikke er blevet informeret om noget sådant er uden betydning for købet...

Det har GARANTERET stået i manualen - og havde du nu læst den (hvad de fleste desværre først gør NÅR problemerne opstår) ja så havde du vidst det og kunnet have "brokket" dig omgående...

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 11-12-09 14:08

Jeg har jo købt den ud fra den tekst, som sælger skrev om den og der var der ikke nævnt at omkring 15 % plads var reserveret til billeder/musik.

Og nej, har ikke rigtig brugt den så meget. Plejer at nå at se det jeg optager og så slette efterfølgende, men på det seneste har jeg ikke kunnet følge med og så er det så jeg har bemærket denne hindring.

Har haft fat i producenten og de sagde det ikke var muligt at ændre på og at det var noget, som sælger burde have oplyst. Men spørgsmålet er hvor væsentlig det er for købet at jeg ikke kan bruge 250 gb til at optage udsendelser på, som annoncen sagde, men kun 211 gb.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-12-09 14:13

Du får jo heller ikke at vide at din harddisk reelt er mindre end det du køber fordi recovery "stjæler" lidt af pladsen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-12-09 14:15

Det var noget helt andet hvis du ved købet havde sagt at det var VIGTIGT al plads var til rådighed - så kunne du tale om dårlig information....

Men efter 1½ år holder den heller IKKE

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-12-09 14:18

Citat
Men spørgsmålet er hvor væsentlig det er for købet at jeg ikke kan bruge 250 gb til at optage udsendelser på, som annoncen sagde, men kun 211 gb.

Det er IKKE væsentligt med mindre du havde DIREKTE spurgt om dette - og kan BEVISE det...

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 11-12-09 14:23

Tror det kommer til at ligge lidt tungt med at bevise dette.
Samt de ikke engang sælger den mere, da den reelt er udgået (erstattet af nyere modeller)
Dog ikke nogen endnu med større harddisk.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-12-09 14:33

Er der USB stik på den optager.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 11-12-09 14:37

Jep, det er der.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-12-09 14:40

Den harddiskoptager kan jo sikkert overføre de optagne film til DVD.
Så er jeg næsten sikker på at den også kan overføre til en ekstern USB harddisk.
Og jeg mener at huske noget om formatering på FAT32 for at evt. fladskærme kan læse optagelsen.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 11-12-09 14:45

Den kan ikke overføre optaget tv andet end ved at skrive på en dvd.
Desværre - det har jeg undersøgt nemlig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-12-09 15:09

Så skriv dog på en DVD...

De kan efterhånden købes for 1 kr. stykket....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-12-09 15:10

Hvad gemmer du egentlig fra TV der kræver SÅ MEGET PLADS

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 11-12-09 15:50

Det er alt lige fra Mythbusters til nogen af de film der kommer.
Er jo ikke altid jeg lige er hjemme når det bliver sendt.

Og hvis jeg så en uges tid eller 2 ikke lige får set noget af det, der ligger på, så bliver der hurtigt samlet omkring 50 udsendelser. (Som er hvad der kan være på 211 GB) I hvertfald i det format jeg optager i - men gider ikke optage i lavere kvalitet - vil jo gerne kunne se hvad der sker når jeg skal se det..

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 11-12-09 15:50

Men er vel bare n'dt til at affinde mig med situationen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-12-09 15:57

Muligheden er jo også at se lidt mindre TV

50 Film og Serier på 14 dage lyder voldsomt

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 11-12-09 16:02

De 50 optagelser, det er så over lidt mere end 15 dage. Mener der er tilbage til starten af november.
Men alle hverdage optager den et afsnit mythbuster. Og skal da også have noget at grine af, så afv bliver også optaget. Så er der nogen programmer på Discovery.
Problemet er jeg ser for lidt tv i forhold til det jeg gerne vil se.
Hm , underlig sætning...

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 11-12-09 22:32

Glemmer lige venligt, at der er et liv uden fort den rektangulære.
Jeg synes sandelig, vi er ude i det marginale-
Hvis du nu ser de 50 udsendelser, du har optaget og nogle timjers daglig tv, kan det være, du bliver lidt mere mæt, og ikke hænger dig i noget så uvæsentligt.
VH
Leif

Godkendelse af svar
Fra : Jimmy17

Dato : 13-02-10 07:43

Tak for svaret refi.

Jeg har været i kontakt med forbrugerstyrelsen
(Ikke fordi jeg ville gøre meget mere ved det, men mere af nysgerrighed)

Da det er så længe siden kan det ikke betegnes som værende en mangel på varen,
selvom at varen ikke lever op til det lovede.