/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
pære til adventslysestage
Fra : rammstine33
Vist : 1798 gange
70 point
Dato : 10-12-09 22:32

Efter at have kikket i både Føtex, Silvan, Bilka og Bauhaus har jeg ikke kunnet finde pærer til min adventslysestage. Eneste stedet hvor de havde var i Bauhaus , men de var formede som en lue og jeg vil have almindelige. Er det nogen der kan svare på i hvilke butikker man kan købe dem?? Synes her op til jul de burde findes alle steder Vh Rammstine

Kommentar
Fra : rammstine33

Dato : 11-12-09 19:15

Er der virkelig ikke nogen der ude der kender svaret på dette spørgsmål????

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-12-09 19:20

Hvis du tænker på de gamle alm kærtepærer, så må de jo ikke laves mere. Så du skal finde en forretning som har et lager fra sidste år.

Kommentar
Fra : rammstine33

Dato : 11-12-09 19:48

Granner01

Hmmm....tænker på sådan nogle man også bruger til juletræsbelysnigen. Hvis de pærer ikke længere må laves...hvorfor så sælge adventslysestager som bruger de pærer????

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-12-09 19:52

Skal forretningerne brænde inde med dem? Du kan jo købe energisparepærer til den stage, så skal de alle skiftes.

Kommentar
Fra : rammstine33

Dato : 11-12-09 20:13

Har altså heller ikke kunnet finde nogle energispare pærer der passer til de stager. Men måske er det kun mig der er snot dum .

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-12-09 20:28

Nej det er du ikke, men hvis du tænker på hvor længe det har været besluttet at de pærer skulle udgå, så er det da forbløffende at der ikke er en eneste der kender behovet for forskellige pærer i Danmark. Det er en overilet beslutning at skrotte de pærer, men det var en EU beslutning.

Kommentar
Fra : rammstine33

Dato : 11-12-09 20:31

hvis det var en EU beslutning så burde den da også gælde i Sverige...men der mener jeg stadig man kan få fat i de pærer. Så må få mim kære mor til at købe nogen med til mig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-12-09 20:53

Det kunne jo være rart at vide hvad det egentlig er for en "pære" du snakker om

Citat
tænker på sådan nogle man også bruger til juletræsbelysnigen

Der findes flere slags

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-12-09 20:55

Ja nogle er formet med en bøjet top, andre uden.
http://eshop.silvan.dk/webapp/wcs/stores/servlet/kategori_El-og-Belysning-Paerer-Special-paerer_16006
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : rammstine33

Dato : 11-12-09 21:07

Har lige fundet en hjemmeside hvor man kan købe dem:

http://www.wattoo.dk/shop/paere-til-juletraeskaede-48339p.html

Men synes også de burde findes i almindelige butikker

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-12-09 21:10

Så'n nogen købte jeg sidste år hos Den Aktive Isenkræmmer
så prøv ved en isenkræmmer

Kommentar
Fra : rammstine33

Dato : 11-12-09 21:11

Tak Klaudi, det vil jeg prøve

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-12-09 21:14

Kop & Kande var det vist og ikke Den Aktive

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-12-09 21:25
Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-12-09 21:27

Enhver eloktronikforretning har dem....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-12-09 00:09

Den slags man bruger til juletræsbelysning kan være ret mange forslellige slags.

Hvis dine ligesom i juletræskæder sidder i serie skal de passe præcis på både spænding og watt angivelse for at de kan bruges uden at det går galt.

Kommentar
Fra : rammstine33

Dato : 12-12-09 00:17

Jeps...ved det godt transor..dem jeg skal bruge er 34V 3W....

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 12-12-09 08:29

din lokale elinstallatør / butik har den eller kan stadigvæk skaffe dem

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 70 point
Dato : 17-12-09 07:05
Godkendelse af svar
Fra : rammstine33

Dato : 30-12-09 19:57

Tak for svaret rotw.