/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Bagbro
Fra : annette01
Vist : 3240 gange
200 point
Dato : 10-12-09 15:28

Er der en der kender en ca. pris på, hvad det vil koste at få svejset en bagbro på en vectra?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-12-09 15:38

Taler vi om en reparation af en eksisterende bagbro, eller er det en udskiftning af bagbroen?

Kommentar
Fra : annette01

Dato : 10-12-09 15:47

Nej en svejsning, den skal ikke udskiftes

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 10-12-09 16:22

Du skal være opmærksom på at der er regler for hvordan og hvor meget der må svejses på en Bagbro.

Accepteret svar
Fra : sverola

Modtaget 200 point
Dato : 10-12-09 16:29

Hej Anette.
Jeg ville nok få undersøgt hvad det evt ville koste at få byttet bagbroen (evt ved en hugger)
Jeg fik selv foretaget flere billige reparationer hos en sådan.
At svejse en bagbro så det er forsvarligt /lovligt kan blive dyrere i sidste ende.
Kommer du til syn med bilen og de ser at det ikke er lavet godt nok må du jo hele turen om igen og så bliver det meget dyrere.
Og til sidst er jeg ikke sikker på at du vil kunne få det lavet på et auto værksted -men det enkleste er jo at forhøre sig om pris på jobben flere steder og så sammenligne.Men sørg nu for guds skyld for at få et skriftlig tilbud på jobben før du afleverer bilen
Mvh
sverola

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-12-09 17:35

Du skal gøre som sverola skriver, det gør du klogest i.

Du skal vide at ved svejsning sker der en udglødning af maerialet, som gør det mere overfølsomt for rustdannelser, især hvis det ikke bliver rustbehandlet med det sammen.

Oftest vil det ikke blive dyrere at udskifte med nyt end at reparere det.

Nu er det godt nok ikke en bagbro, men da min bil skulle til syn, var der huller i panelerne, som skulle laves. Her valgte jeg to nye paneler, frem for at lappe de gamle, og prismessigt var det circa det samme, men ved så at det er nyt.

Ubehandlet svejsninger ruster meget nemt, husk det!

Godkendelse af svar
Fra : annette01

Dato : 10-12-09 18:31

Tak for svaret sverola. Det gav noget at tænke over.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 10-12-09 18:34

Som andre allerede har gjort opmærksom på, skal du sikre dig, at du overhovedet må svejse på den pågældende bagbro. Ved nogle reparationer på den slags kræves det, at den der reparerer har certifikat subsidiært, at det udføres på Teknologisk Institut (og det er nok ikke ligefrem billigt! )
Så start med, at forhøre dig hos ophuggere. Mange af dem har fælles datalager, og kan sikkert finde noget brugt til en fornuftig pris. Og i sidste ende: tiden til en reparation kontra tiden til en udskiftning er nok hip som hap.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 11-12-09 04:51

Mener at have giver 3500,- på en Opel værksted.
Bagbroen, skal skiftes og ikke svejses.

Der skal noget special værktøj til for at få bagbroen af på en Vectra, så desværre tror jeg du kommer længst med et autoriseret værksted, selvfølgelig kan en Uautoriseret værksted klare opgaven, men skal måske bruge væsentlig flere timer på opgaven.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 12-12-09 09:00

selvtak.........
håber du får du fixet bilen til en ok pris.

Go jul
mvh sverola