/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Bagvange
Fra : annette01
Vist : 612 gange
200 point
Dato : 09-12-09 11:35

jEr der nogen her, der ved hvad det vil koste at få svejset en bagvange på en Opel Vectra?

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 200 point
Dato : 09-12-09 12:42

Svejsearbejdet skulle sagtens kunne klares på en time, hvis man har det rette udstur, og der ikke er rust på det den skal svejses i.

så det er vel 400 til 1000 kr afhængig af hvor i landet.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-12-09 16:29

Er det vangen der går op over hjulekassen, hvor fjederen sidder på. Og der er en Vectra A.

HVis det skal laves rigtig er det ikke til at nå på en time. Men ellers vil enhver der ved lidt om rustarbejde i biler kunne klare opgaven

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 09-12-09 18:00

Det kommer jo fuldstændigt an på, om det er en reparation af et lige stykke, en hel eller delvis udskiftning i en runding osv. osv.
Prøv at forhøre dig lidt hos de små værksteder. De er ofte billigere end de autoriserede med mange ansatte, og der kan godt være lidt besparelse i, at sammenligne overslag.
Men det er bedst, at se bilen, så man kan danne sig et indtryk om, hvor omfattende det er.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 10-12-09 01:09

Bagvange kan være flere dele,

Hvis du mener det tværgående panel (under bag-kofangeren)
kan det nok ordnes for et par gode tusser,.. afh. af mekaniker / værksted,.. (u/maling)
http://www.thansen.dk/product.asp?c=3249222632&n=360682857&pn=440829532
……………………………………………………………..

hvis det er en af de to langsgående vanger hvor bagfjederen er monteret
(mest sandsynligt,.. bliver ofte kasseret til syn)
http://www.thansen.dk/product.asp?c=3249222632&n=360682857&pn=1705026078
skal du nok ha’ en større pung op af lommen,
anslået prisleje,.. 4 – 8 tusinde gode Danske kroner
afh. af mekaniker / værksted

(her snakker vi om påsvejsning af hele vanger,... ikke lapperier)

Godkendelse af svar
Fra : annette01

Dato : 10-12-09 15:27

Tak for svaret transor. Men jeg skrev forkert det er en Bagbro...Så jeg må stille et nyt spørgsmål..