/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
alarm klistermærker
Fra : rammstine33
Vist : 7539 gange
75 point
Dato : 08-12-09 17:38

Hej!

Er det nogen der ved hvor man kan få fat i klistermærker som giver indtryk af at der er tyverialarm på huset/lejligheden??

Vh Rammstine

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-12-09 17:43

Prøv der hvor de sælger alarmerne... evt også hos Falck

Kommentar
Fra : rammstine33

Dato : 08-12-09 17:47

Hej Nordsted1...tvivlsomt at de steder sælger klistermærkene uden at du også skal købe et alarm/alarmabonnement...men kan da være forsøget værd...
vh Rammstine

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-12-09 17:48

Jeg fik dem af politiet. Jeg var nede og låne en gravørpen der kan skrive på TV, DVD afspiller og der fik jeg merkaterne.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-12-09 17:50

Granner01.... var det ikke klistermærker hvor der stod noget med - tingene er mærket?- eller såårn

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-12-09 17:52

Operation mærkning tror jeg der står på mærkaterne fra politiet ik?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-12-09 17:56

Det var også klistermærker til vinduer og døre og der stod mærkning på.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-12-09 17:58

Man kan mærkaterne her i dette link

http://www.dkr.dk/ftp_files/WEBDOX/PDF/dkr_mat_047.pdf

Det har jo ikke noget med tyverialamer at gøre, kun at tingene kan være svære at få videresolgt, da de er mærket/ridset

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-12-09 17:59

Citat
tvivlsomt at de steder sælger klistermærkene uden at du også skal købe et alarm/alarmabonnement...men kan da være forsøget værd...

Det tror jeg du har ret i, men jeg ville prøve,du kan kun få et - nej -

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 08-12-09 18:03

Du får alle de klistermærker til vinduerne du har brug for, når du køber et alarmanlæg. Yder mere får du skilte til at skrue på døre m.m. Du kan da ikke bare tror at du kan købe disse mærker med navn på m.m. uden at købe et alarmanlæg.

Du kan fotografer et klistermærke og selv lave dem på computeren. Købe nogle ark med selvklæbenmde etiketter og så klister dem på. Det er dokument falsk og dü kan blive dømt.

hawaii7

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-12-09 18:07
Kommentar
Fra : rammstine33

Dato : 08-12-09 18:22

Hej Hawaii7
Har ikke bedt om "ægte" mærker som jeg kan forstå man selvfølgelig kun kan få hvis man køber et alarmanlæg. Godt nok er jeg blondine, men ikke helt dum alligevel. Det jeg ville have fat på er nogle klistermærke skilte hvor det står det er alarm på. Kunne være nogen forretninger sælger sådan noget ligesom de sælger skilte med rygning forbudt. Så længe det se ægte ud er jeg tilfreds.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-12-09 18:29
Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-12-09 18:30
Kommentar
Fra : sober

Dato : 08-12-09 18:33

Som Nordsted1 så rigtigt siger:

Man kan få den gratis hos den lokale politistation. En æske med en gravørpen + en skabelon med tal og bogstaver + mærkater, hvor der står Operation mærkning ...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-12-09 18:33
Kommentar
Fra : morfar35

Dato : 08-12-09 18:34

Hej rammstine 33, her er der et godt sted til dig håber på point fra dette råd
www.overvaagning.com
hilsen morfar35

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-12-09 18:41

Her i Nordsjælland huserer østeuropærer i hobetal... men jeg tror ikke de der skilte ville hjælpe, så skulle der da være en ordbog ved siden af skiltet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-12-09 18:57

De kan sikkert også fås på russisk

Evt. med en henvisning til google

Kommentar
Fra : sober

Dato : 08-12-09 18:59

Sæt et automatisk maskingevær op ...

Kommentar
Fra : sober

Dato : 08-12-09 18:59

+ landminer

Kommentar
Fra : rammstine33

Dato : 08-12-09 19:02

[CITAT]Så bliver det ikke billigere
CITAT]

ikke så billigt...da fragten er totalt voldsom....for tre klistermærker ender det med over 200 kr...

Kommentar
Fra : rammstine33

Dato : 08-12-09 19:03

nogen der kan svare på hvor meget alarmgruppen.dk tager i fragt??

Kommentar
Fra : sober

Dato : 08-12-09 19:06

glem de klistermærker.

Svaret er maskingevær + landminer + 20 muskelhunde uden snor og uden mundkurv

Kommentar
Fra : rammstine33

Dato : 08-12-09 19:07

hehe....sober dog....du lyder som min far...

Kommentar
Fra : rammstine33

Dato : 08-12-09 19:10

grunden til min søgen er at jeg havde indbrud sidste uge...
Slap nu heldigvis meget billigt...de tog 100 SEK og 20 EUR....og det var alt hvad jeg mistede...men ubehageligt at vide nogen roet i mine ting.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-12-09 19:12

Det kunne have betalt klistermærkerne

PS. Der er kun ½ fragt hvis du selv henter (hvad de så end fragter for den anden halvdel )

Men køb 200 - så kan du sælge dem videre og dermed bliver dine egne GRATIS....

Kommentar
Fra : sober

Dato : 08-12-09 19:19

rammsigne33 - Jeg forstår din uro!

Det er meget ubehageligt !

Vi boede 10 år i en lejlighed og løste ikke altid døren, men slog smækken fra.
Siger man ikke det?

Vore børn kom ud og ind uden nøgle.

Vi flyttede til en anden lejlighed - lige overfor.

Skulle en tur i byen - så godt der kom en ung mand ind i opgangen, da vi kørte. Kandte ham ikke, men vi kender jo ikke "gud og hver mand".

Da vi kom hjem længe efter skulle den ene datter skynde sig op og komme på toilettet.

Hun fik nøglen, men råbte: Der er åbent !

Og ganske rigtigt:

Alt var gennemrodet. Børnenes sparegrise var væk. Video, camera, el-orgel osv.

Og vi kunne ikke løse døren.

Var nødt til at skubbe et skab hen til døren for at blokere om natten.

Og så var det at jeg cyklede ud til politistationen og fik dette sæt med mærkning og mærkater + vi fik en ekstra lås på.

Min kone havde dårlige fornemmelser i mange måneder hver gang vi kom hjem fra en tur.

Tænkte på, om der havde været røvere.

Så jeg forstå dig udenmærket godt !

Undskyld jeg var sarkastisk !

Det var en dansk narkoman, fik vi at vide senere.

Kommentar
Fra : sober

Dato : 08-12-09 19:20

løste = låste

Kommentar
Fra : rammstine33

Dato : 08-12-09 19:25

Helt i orden du var sarkastisk sober.....jeg har det ikke værre end at jeg kan grine af lidt sarkasme...men det er klart en ubehagelig oplevelse. Men en morsom ting midt i det hele....tyven stjal også mine bananer....ja det er rigtig....kunne ikke lade være med at grine da jeg opdagede det den aften...det er da helt til grin.
Nu har jeg fået sat ekstra lås der hvor de brød ind...så føler mig tryg igen. Men kunne godt tænke mi at også sætte skilte op...

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 08-12-09 19:29

Du kan købe alarm klistermærker i Silvan.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-12-09 19:30

Så gå ned til politiet, det gør jo heller ikke noget at du mærker dine ting, så er de ikke rigtig til at sølge og du får dem igen hvis politiet finder dem. Og det er gratis at låne tingene hos politiet.

Kommentar
Fra : rammstine33

Dato : 08-12-09 19:31

men granner01,,,nu var det alarm skilte jeg ville ha..ikke operation mærkning...eller hvad det andet nu er

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-12-09 19:32

Hvordan mærker man 1000.- kr. sedler så de ikke kan "sælges"

Kommentar
Fra : rammstine33

Dato : 08-12-09 19:36

haha...refi...genial kommentar, kunne da godt tænke mig at mærke mine penge så kun jeg kunne bruge dem

Kommentar
Fra : rammstine33

Dato : 08-12-09 19:38

hej Dahab...smutter i Silvan imorgen og kigger...hvis jeg finder skilte der er pointene dine...

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 08-12-09 19:38

De ligger i El afd

God tur.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-12-09 19:48

Citat
De kan sikkert også fås på russisk

Evt. med en henvisning til google

Oki, jeg hænger den bærbare ud ved siden af skiltet,slået op på google translate

Vi havde indbrud i vores udbygning sidste år.. sikke en fest de må have haft, de neglede al vores spiritus/vin,og flere rammer øl, stege og islagkage fra fryseren, samt en køletaske

De er gået rundt om huset flere gange for at kunne at have det hele... og vi var oppe, - de er gået forbi sønnens vindue, og har kunne se ham...................hva havde sådan nogle skilte så hjulpet??

Rammstine33, når de ikke havde mere at komme efter, så ville jeg ikke være så bekymret, hvis der nu havde været f.eks et B&O anlæg, som de vidste ville blive købt på ny, så ville der være gevinst en gang mre (kender en der fik sit stjålet 3 gange, de troede først at det var tv-forretningen der var involveret, men selvfølgelig var det tyven der vidste de ville få nyt) Men selvfølgelig er det møjhamrende ubehageligt.

Nogle af vore bekendte kom hjem en dag her for nylig kl. 14, der var der tømt en del af huset, og mange andre ting stod i entreen til senere afhentning, de ringede fluks til politiet som kom --- kl 20--

Andre har alamer koblet til en central, men de kan heller ikke være på pletten, når tyven er igang...

Så hvis jeg var dig, ville jeg sørge for at låsene er up to date, og så ellers huske at låse dem.. okay et klistermærke kan måske hjælpe, men det skal være lyst for at tyven kan se dem,og så skal de også kunne læse

Kommentar
Fra : morfar35

Dato : 08-12-09 19:50

hej igen prøv også www.kinapriser.dk er de billigste og fås i bade video og alarm med tlf,nr
ramstine33

morfar35

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 08-12-09 19:53

Klistermærke "Alarm installeret" DKK 25,00

http://dinmc.dk/catalog/product_info.php?products_id=1590

Kommentar
Fra : rammstine33

Dato : 08-12-09 19:56

Tak for tippet morfar35... , men prøver nu Silvan først

Kommentar
Fra : rammstine33

Dato : 08-12-09 20:15

Nordsted1- ved ikke grunden til at de ikke tog mere..stod ellers en bærbar og en printer fremme som de nemt kunne snuppet. Men da jeg bor i et område hvor det bevæger sig en del mennesker så kan man ikke uset tage hvad som helst. Så de har nok kun taget hvad de kunne have i lommerne...til fordel for mig. Jeg tror ikke de samme tyve kommer tilbage...men det findes sikkert mere en een tyv som kan finde på at begå indbrud....desværre Og måske hjælper skiltene ikke...men måske gør de...det får man aldrig at vide...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-12-09 20:20

Problemet er ikke så meget hvis de kunne nøjes med at stjæle "værdier".....

Næh - det er mere tanken at der har været FREMMEDE i huset samt evt. ting der kan have effektionsværdi er ødelagt....

Resten klarer forsikringen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-12-09 20:48

Godt jeg har hund... så ka de da falde over ham

Det er meget ubehageligt at vide der har gået fremmede rundt i ens hus - hos mig var det heldigvis ikke i selve huset - men alligevel, bare det at der har gået nogle rundt, det er en grim tanke

Vi havde en alarm til vores campingvogn, den satte vi op ved den dør der er uset fra nabolaget, da vi tog på ferie et par dage efter, og sønnen var alene hjemme... men han glemte nu hurtigt at tænde den, men nu var den der hvis han havde brug for lidt tryghed

Sådan en alarm tændes med en fjernbetjening, og larmer af h til.... mere hvis nogle kunne tænke sig en billig løsning,så kik på campingudstyr... den kan såmænd være lige så effektiv som de dyre løsninger.... det er jo larmen der nytter

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-12-09 20:53

Få fat i et billede af en HA`i helperson der der er lige så stort som hoveddøren og klistr den på

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 08-12-09 21:22

Citat
Godt jeg har hund... så ka de da falde over ham

Ja og i dyreforretningen, kan man købe billeder af en stor schæferhund "her vogter jeg ",

måske også en løsning

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-12-09 21:26

Det er lige før jeg tror et billede af en hund har størrer effekt end et alarmskilt, tyvene ved godt at politiet/alarmselskabet ikke står lige rundt om hjørnet

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 08-12-09 21:26

Man kan købe snydealarmer.Da får du med alarm klistremærker. Det er en lille dåse med en rød lysdiode der står og blinker.Jeg husker are ikke hvor man køber dem.
alimak

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 75 point
Dato : 08-12-09 21:28

Du kan købe snyde alarmer her; http://www.findpriser.dk/s/s1/snydealarm+til+hus/
alimak

Kommentar
Fra : rammstine33

Dato : 09-12-09 19:47

Ingen alarmskilte i Silvan...så desværre ingen point til dig Dahab....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-09 19:55

Hvad forventer du

Skal vi finde dem til 2 kr stykket

Som vist er der masser af steder de kan købes - jo mere 2sofistikeret" jo højere pris.....

Alternativet er at KØBE en alarm - så får du dem gratis....

Eller selv printe dem ud.....

Kommentar
Fra : rammstine33

Dato : 09-12-09 20:54

forventer ikke at finde dem til 2 kr stk refi... men det er da op til mig at vælge hvor jeg vil købe dem. Måske synes jeg det er nemmere at købe i en butik frem for over nettet...da jeg synes nogle af siderne ikke klart og tydeligt viser hvor meget fragt det kommer på. Og jeg gider altså ikke betale 200 kr for 3 klistermæeker. Nu viste det sig så at Silva ikke havde...så overvejer jeg et af de nadre steder som blevet foreslået. Når jeg har bestemt mig så skal jeg nok uddele point....

Kommentar
Fra : viper73

Dato : 09-12-09 21:42

Det var da underligt med Silvan, det er ikke længe siden jeg var i vores lokale og der var der masser. De er røde med hvid skrift, og kommer sammen med deres eget alarm system og kan købes i løs vægt også.

Hmm...

Hvad med at høre din lokale el installatør ? Det kunne være han kunne skaffe nogle hos hans leverandør.

Har set lidt rundt på nogle af de links der er kommet, og nogle steder sælger de kun klistermærker når man køber en alarm.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-12-09 00:54

Hvis man kunne købe disse sammen med kioskvarer ville de hurtigt side på alle døre og derved blive virkningsløse.

Kommentar
Fra : rammstine33

Dato : 10-12-09 17:23

Viper73...kan jo godt være nogen Silvan butikker har men ikke lige den jeg var i. spurgte til og med efter det. Han kunnne muligvis skaffe nogle fra leverandøren, men så synes jeg det var lige meget.

LuffeA....er enig med dig i at virkningen nok ville udeblive hvis alle havde skilte om alarm.

Godkendelse af svar
Fra : rammstine33

Dato : 30-12-09 19:52

Tak for svaret alimak.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 30-12-09 19:57

Tak selv
alimak