/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
instruktionsbog mitsubishi
Fra : smuller54
Vist : 757 gange
100 point
Dato : 06-12-09 15:37

Jeg har googlet et stykke tid.
Mangler en instruktionsbog, som jeg kan downloade, så jeg kan se hvordan jeg får skiftet nærlyspæren.

Det er en Mitsubishi Pajero 2, 5 TD 4x4 fra 1986

Jeg ved godt at man kan via bibliotek og via specielle boghandlere kan købe sådan noget, men det har jeg ikke brug for lige nu-

Så er der nogen der kan hjælpe ? Hvis nogen ved hvordan vil det hjælpe med en tegning
mvh Smuller54

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-12-09 15:53

Smuller kig her.
Du burde kunne downloade brugerguide her til venstre.
http://diplofix.dk/forum/MITSUBISHI

Kommentar
Fra : edison

Dato : 06-12-09 16:02

sådan en dyt har jeg haft, men det er godtnok længe siden, 1986 tror jeg, og jo der var noget med pærene, mener at man skulle løsne batteriet for at skifte pære i den ene side

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 06-12-09 16:03

Citat
Smuller kig her.
Du burde kunne downloade brugerguide her til venstre.
http://diplofix.dk/forum/MITSUBISHI

Hej Piaskov
Jeg har prøvet, men finder ikke nogen. Der kommer alle mulige andre ting frem og salgsannoncer osv.
Måske jeg bare ikke kan finde ud af at bruge siden. Men jeg har prøvet forskellige indfaldsvinkler uden held

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-12-09 16:06
Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 06-12-09 16:07

Citat
mener at man skulle løsne batteriet for at skifte pære i den ene side

havde det ligesom på fornemmelsen - og ja det er i denne side ved det ene af de to batterier hvor pæren er gået.

Puha, så kom jeg så langt

Men stadig, hvis jeg får gjort det, hvordan kommer jeg så videre ?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 06-12-09 16:11

Desværre Fijala - det jeg kan finde er nyere modeller

Accepteret svar
Fra : edison

Modtaget 110 point
Dato : 06-12-09 16:13

det er bare at lsne bateri holder, ikke kablerne. flyt batteriet lidt tilbage, så du kan få en hånd ned bag lyåsen til pæren. de sider mener jeg en gummi manchet, lirk den af, og så af med el stikket. og så åben llåsen til pæren, og udskift. og saml det igen.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 06-12-09 16:20

Citat
det er bare at lsne bateri holder, ikke kablerne. flyt batteriet lidt tilbage, så du kan få en hånd ned bag lyåsen til pæren. de sider mener jeg en gummi manchet, lirk den af, og så af med el stikket. og så åben llåsen til pæren, og udskift. og saml det igen.

Ok edison, jeg vil nu gå ud med lygte- og værktøj og så vender jeg tilbage, hvis det lykkes.

tak for svaret indtil videre- så du må lige have tålmodighed-

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 06-12-09 16:59

Hej Edison

Havde desværre husket forkert- det var i den anden side, hvilket ikke gjorde det nemmere. Der sidder en stor beholder og en slange foran, som er noget luftindtag af en slags. Og den kan jeg ikke rykke ud af stedet og jeg kan ikke- selv med mine tynde arme og fingre komme ned og få gummikapslen af.
Men du havde helt ret, med den anden instruktion - der hvor batteriet sidder- så det var et godt svar og det vil jeg kunne gøre en anden gang uden problemer. Nu ved jeg hvordan jeg skal gøre det.
Jeg må nøjes med at jeg fik ordnet blinklyset, som jo er en del nemmere at komme til udefra.

Godkendelse af svar
Fra : smuller54

Dato : 06-12-09 17:07

Tak for svaret edison.

Jeg må desværre til mekanikeren med udskiftningen, som sagt, jeg kan ikke komme til pæren, men jeg er rigtig glad for din instruktion for det var bare så klart og enkelt- hvis det altså havde været den pære bag ved batteriet. Så ville det være noget jeg havde kunne gøre alene ved det du skrev.

mvh Smuller54

Kommentar
Fra : edison

Dato : 06-12-09 17:20

jammen så er det luft filtret, du skal ha af. og der skal du ikke ha slanger af, du skal ha hele luftfilter kassen af. og den sider blot i et par skruer

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 06-12-09 17:30

Yes, men det er udover mine kvalifikationer, ville gerne ha´ku´det

Men jeg tør ikke gå så langt, men godt du siger det med,

Citat
jammen så er det luft filtret, du skal ha af. og der skal du ikke ha slanger af, du skal ha hele luftfilter kassen af. og den sider blot i et par skruer

Så lyder det jo ikke så farligt - mangler bare det sidste mod til at gøre det- skal nok se det først

Men tak for hjælpen- dejligt med erfarne folk