/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVD/ harddisk, gerne billig
Fra : spam-free
Vist : 678 gange
30 point
Dato : 30-11-09 20:02

Hvor køber man en sådan henne.

Krav:
Den skal kunne afspille mpeg4/ 2 + almindelig avi (xvid - divx - ?)
også på genskrivelige skiver.
Jeg har smadret et par stykker fra H_Nyborg, da de ikke kan, eller vil afspille DVD+/-RW

ELLER?
måske en harddisk der kan optage/ overføre fra pc, til TV.
Uden for mange kabler/ software, har kun scart-stik til tv + almindelig antennestik

Efter hyler:

Det må IKKE være en Denver.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 40 point
Dato : 30-11-09 20:13

Her er par forslag

Samsung og LG, jeg har selv LG TV og har ingen klager.

http://www.kelkoo.dk/ni/d-dvdoptagere,1480_-_1970_kr_,1480_-_2190_kr_,DVD_og_Harddisk-100304323

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-11-09 20:18

En forfærdelig gang vrøvl du efterlyser..

En harddisk er et lagringsmedie og kan INTET af det du efterlyser...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-11-09 20:29

Jeg mener ikke at man pt kan få harddiskoptager/DVD med mpeg4 tuner - Phillips har dem endnu ikke, men måske sony..............

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 30-11-09 21:06

Jeg har en sony dvd afspiller med usb , den kostet 500 kr..
jeg tilslutter min eksterne hd hvis jeg vil se film fra pcen.. er det ikke en billigere og bedre løsning.

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 30-11-09 21:10
Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 30-11-09 21:14
Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-11-09 21:35

Der findes kun 1 på markedet af HDoptagere med mpeg-4

Så der er ikke så meget at vælge mellem

http://parabolspecialist.dk/shop/strong-srt8410-dvb-t-1341p.html

Fåes kun med DVB-T

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-12-09 11:47

Ja og så er der ikke dvd i den refi, så vidt jeg kan se. Så der kan vist konkluderes at man kan ikke få en hd-optager med dvd +-/RW med mpeg 4 tuner.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-12-09 12:08

Der har du da fuldstændig ret i

Det varer nok et årstid inden der kommer nogle valgmuligheder herhjemme

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 04-12-09 18:36

Citat
ELLER?
måske en harddisk der kan optage/ overføre fra pc, til TV.
Uden for mange kabler/ software, har kun scart-stik til tv + almindelig antennestik

OK, nu mener jeg altså, at jeg har set disse i både bilka og andre steder, og her mener jeg ikke en dvd spiller, men en såkaldt HARDISK, som man bare sætter i tv´et.
I har selv givet links til disse for år siden???
Efter at have indspillet de film eller andet, man ønsker at se.

Den kan vist også købes hos Nierle, men kan bare ikke finde den.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 05-12-09 15:58

REFI: forkert TRIAX og SAGEM har også nogle eks. http://parabolspecialist.dk/shop/triax-t-hd-405-236c1.html

Nå men der findes ingen box med MPEG4 Tuner og samtidig mulighed for hente/flytte data til en PC, dette er grundet KOPI beskyttelse MPEG4 er det som BLUERAY kører med så hvis det var muligt ville du kunne optage film i BLUERAY kvalitet og derefter "give" det til andre hvilket Film industrigen ikke tillader produkcenter at bygge. Derfor er alle de DVB-T bokse med hardisk lukket, altså du kan ikke overføre det optaget MPEG4 signal til en PC derefter. Mener dog SAGEM kan konvertere et til MPEG2 på en USBSTIK.

Hvis du vil ha det HELE er det kun DreamBox vejen med speciel firmware, den har også netværk :)
Den kan alt med ekstra moduler -> http://www.dream-multimedia-tv.de/en/dm-8000-hd-pvr#td
Men du betaler også for det, og skal lave en del arbejde.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-12-09 16:24

Citat
forkert TRIAX og SAGEM har også nogle

Korrekt Der er kommet et par stykker mere til listen... (mener nu det er SAGEM der laver STRONG )

Men stadig ikke noget med DVD

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 09-12-09 23:16

Citat
fx http://www.pixmania.com/dk/dk/2681322/art/philips/dvd-afspiller-divx-usb-hd.html

SÅDAN lige uden at skulle NÆRLÆSE alt, mener du så at man bare smider (den lokale harddisk / fra pc)
i RØVEN på den DVD afspiller, og så spiller den hva man SÅ HAR på harddisken = VIA USB

Det lyder FOR GODT til at være sandt, men har jo ikke afprøvet det_SELV

NB:

Kan så lige nævne at selv en meget gammel DVD fra Denver, jan afspille følgende formater:
Bare de er under formatet DVD ???
KVCD
MPEG1
MPEG2
SVD

uden for mange problmer, hvilket i sig selv løste mit LILLE problem

BORTSET fra AVI/ xvid, som den ikke vil godkende.

Og er det mest udbredte_ mellem normale

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 24-12-09 21:03

Ikke meget gang i den, men fandt da denne, særdeles billig endda.
Så det bliver sådan en fidus jeg skal have.
http://www.emb.dk/category.452.article.1730

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 24-12-09 21:04

Citat
En forfærdelig gang vrøvl du efterlyser..

En harddisk er et lagringsmedie og kan INTET af det du efterlyser...

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 24-12-09 21:14

Citat
Der findes kun 1 på markedet af HDoptagere med mpeg-4

Så har jeg ikke forklaret mig godt nok

En harddisk afspiller er ikke en HD afspiller/ optager?

NÅR JEG laver en AVI film, har jeg mulighed for at kode den i AVI - MPEG4
http://www.gratisimage.dk/image-3D2A_4B33CA4A.jpg
som jeg plejer at kunne spille som en almindelig AVI / xvid ??

du kan gøre det samme med programmet Formatoz, som er gratis.

Godkendelse af svar
Fra : spam-free

Dato : 24-12-09 21:50

Tak for svaret granner01.

Men alle kommer med en optager, som jeg intet brug har for.
Skal bare kunne se de film jeg har optaget/ hentet ned på min PC
Om dette skal gøre ved overførersel på DVD eller harddisk er mig lige_FEDT
bare jeg kan se det.
Og med DVD skiver, er der ALT for mange fejl på, især genskrivelige medier

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-12-09 23:00

Så skal du udtrykke dig mere klart når du stiller spørgsmåler. Nogen gange misforstår vi det fordi det er kryptisk.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 28-12-09 23:10

Citat
måske en harddisk der kan optage/ overføre fra pc, til TV.

OK_ syntes det var KLART nok????

Intet om HARDDISK OPTAGERE

Citat
måske en harddisk der kan optage/ overføre fra pc

eller
Citat
Den skal kunne afspille

Men man skal jo være et GENI for at kunne LÆSE nu omdage

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-12-09 23:14

Krav:
Den skal kunne afspille mpeg4/ 2 + almindelig avi (xvid - divx - ?)
også på genskrivelige skiver.
Jeg har smadret et par stykker fra H_Nyborg, da de ikke kan, eller vil afspille DVD+/-RW