/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Sang
Fra : xZagros
Vist : 771 gange
100 point
Dato : 30-11-09 18:42

hjææælp hvordan kan jeg skrive en god sang til min bedste veninde ved ogdt at man skal srive om nogle tidspunkter men kan bare ikk få det til at ligne eller lyde som en sang hvad kan jeg gøre???

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 30-11-09 18:55

Hvordan spørger du, det siger bare at du ikke har evnerne.

Glem det.

Kommentar
Fra : xZagros

Dato : 30-11-09 19:28

hvad mener du??

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 30-11-09 19:41

Citat
hvad mener du??

Netop, du aner ikke en brik om noget som helst.

Læs du Anders And blade.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-11-09 20:07

Kom med nogle ting om hende så skal vi prøve at få nogle vers ud af det.

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 30-11-09 21:00

Kære granner.

Du skulle måske tilbyde spørger at tage kontakt til dig privat, så brorteil ikke blander sig .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 01-12-09 01:01

Der findes faktisk et computerprogram der er skabt til formålet, (band in a box)
http://www.band-in-a-box.com/da/
det bruges bl.a. af musikere til inspiration / komposition,

der kan downloades en tidsbegrænset demo af programmet her,
http://64.40.99.154/demos/demo_da.php

andre foretrækker at får en proff. komponist / sangskriver til at gøre arbejdet,

hvis det er til en familie / firmafest, o.lign. kan du sikkert finde en ’lokal’
sangsmed,… (dem der laver sange til konfirmation mm.)

har du spurgt venner, familie om hjælp,.. ?

Kommentar
Fra : xZagros

Dato : 01-12-09 01:38

tak EA_HS det med at få andre til at gøre det for mig vil jeg ikk jeg vil gerne have at sangen er personlig for jeg kan rigtig godt lide hende men det var nogle gode svar og vil prøve det med at downlode programet

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 01-12-09 13:37

Kære xZagros.

Og hvis det lykkes for dig, mangler du bare at acceptere og sætte "tegn" ved 5 stjerner hos EA_HS. Så bliver dit spg. nemlig afsluttet på bedste maner !

Mvh Chris

Accepteret svar
Fra : Herbie

Modtaget 100 point
Dato : 01-12-09 20:07

hvad du skal gøre er at lave en disposition en såkaldt tidslinie for hvad du vil skrive i sangen derefter finder du den sang du vil bruge til at skrive sangen på - og så sætter du ord på det der skal være med i sangen ´feks.

vi er til fest idag
det er sonjas dag hun bliver rundt og løber for det er sundt osv.

jeg er havren:

Vi er samlet her idag til fest
sonja hun er vores hædersgæst
tænk idag der bliver du jo rundt
men du løber for det er så sundt.

det er vigtigt at versefødder og ord passer til noderne så tag en sang du kender godt
skriv 1. vers ned så du få det samme antal stavelser med.
en anden ting er at passe på ikke at dele ordene mærkeligt

Godkendelse af svar
Fra : xZagros

Dato : 03-12-09 00:33

Tak for svaret Herbie.

Kommentar
Fra : Herbie

Dato : 10-12-09 20:53

velbekomme håber at det hjælper dig på vej
ellers må du lige skrive til mig