/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
BIHULEBETÆNDELSE
Fra : NIEBUHR
Vist : 3027 gange
100 point
Dato : 23-04-03 12:34

Er der nogen, som har et godt råd - jeg har haft bihulebetændelse i snart 7 uger.
Jeg har prøvet at skylle i saltvand flere gange om dagen - og jeg har prøvet Zymelin næsespray i 8 dage. Intet h jælper.
Er det rigtigt man kan få sin næse suget hos hals-næse-øre-lægen og i så fald - gør det ondt. Jeg har hørt historier om knasende næsevægge, som får det til at løbe koldt ned af ryggen på mig.
hilsen mig

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 23-04-03 12:40

Hej med dig - øv, det er en rigtig irriterende ting med bihulebetændelse, og ja de kan suges ud, men det synes jeg du skal gå til din læge om ( det er vist også på tide - nu der er gået 7 uger !!!!! )

Jeg har aldrig fået dem suget, har altid været så heldig at det går væk igen......
men se at komme til lægen, jeg mener der er noget med at det kan blive kronisk, og det er der ingen grund til at spøge med - så afsted med dig, han/ hun ( din læge ) kan også fortælle dig hvad det går ud på.

God bedring ......

Karina

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 23-04-03 12:41

Det gør ikke ondt at få suget sin næse/bihuler men er heller ikke særlig behageligt. Har du været hos lægen? Nogen gange kan bihulebetændelse kureres med penicillin.

MVH Bente

Kommentar
Fra : Dr.Mark

Dato : 23-04-03 12:41

Punkt 1 - stop det hele, det virker jo ikke alligevel.
Punkt 2 - gå til din læge - det kan være du skal have antibiotika
Punkt 3 - ja, en øre-næse-hals læge kan suge det ud, det spænder lidt og du skal sige kuk-kuk men det gør ikke ondt. Og det med de knasende næsevægge er kun i meget sjældne tilfælde nødvendigt, jo hurtigere du kommer af sted jo bedre

Så til de mere alternative muligheder:
Q 10 som fås i Matas eller lignende forretninger er et såkaldt coenzym som er naturligt forekommende i kroppen. Der er ingen bivirkninger. Det hjælper mod alle slimhindelidelser inkl kæbehulebetændelser, paradentose, tendens til blærebetændelser mv. Til dit formål skal du bruge høj dosis 30 - 50 mg hver dag i 3 uger
Desuden hjælper akupunktur godt mod kæbehuler

God fornøjelse

Accepteret svar
Fra : Nadbuster

Modtaget 110 point
Dato : 23-04-03 13:28

Jeg har for et halvt års tid siden haft bihulebetændelse ( i ca. 8 uger) efterfulgt af en lungebetændelse. Dette skyldes dog hus-svamp i et pulterkammer ved siden af mit soveværelse. Overvej om dit problem kan skyldes dårligt indeklima, ikke nødvendigvis hussvamp. Jeg fik penicilin kur 2 gange før jeg fandt frem til problemet. Bihulebetændelsen stoppede meget kort efter der blev gjort noget ved problemet.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 23-04-03 13:43

Et virkeligt godt råd mod bihulebetændelse, som jeg har fået af min spanske svigerinde, der er læge, og selv lider meget af bihulebetændelse.
Damp med kogende vand med nogle dråber koncentreret eukalyptus. (kan købes på apoteket eller ved materialister.
Dvs. kog en baljefuld vand, dryp nogle dråber eukalyptus i (prøv dig frem, de er stærke), sæt dig med hovedet hen over baljen, læg et håndklæde over, så du er i "et lukket rum". Tag dybe indåndinger.
Gør det flere gange om dagen; det løser helt fantastisk op og er desuden godt for dit hud.
Hav lommetørklæder parat.
God bedring.
frieda

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 23-04-03 17:39

Hej frieda

Lyder som et godt råd, det lyder ihvertfald stærkt

Jeg syntes du skal sætte det ud som et tips, det kan jo være andre også kan bruge rådet

God bedring til NIEBUHR

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 23-04-03 17:51

Tak for dit råd
Frieda

Kommentar
Fra : mope

Dato : 06-05-03 22:28

Hej

Du skal bede din læge om at få Rhinocourt, da dette er det eneste middel der virkelig hjælper. Jeg har altid denne næsespray på mig. En gang bihulebetændelse, så er den sikker hver gang der er lidt optræk til snue.
Min erfaring med at få suget det ud er absolut positiv. (det letter trykket).

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 03-03-04 15:09

Husk lige at lukke, hvis du synes, du har fået et svar!

Godkendelse af svar
Fra : NIEBUHR

Dato : 04-03-04 08:21

Tak for svaret Nadbuster.