/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Backup Harddisk?
Fra : findus10
Vist : 818 gange
50 point
Dato : 24-11-09 00:13

Hej,
Jeg har været lidt rundt på nettet og kigge efter noget harddisk til backup. Jeg har været inde og se på Netgear som har nogle harddiske som også fungere som en slags server, men jeg tror det er lidt overvurderet til mit forbrug.
Jeg vil gerne have en harddisk som er fast koblet til min router så jeg altid nemt kan komme til den. Det eneste krav jeg har til den er der er masser plads og det går hurtigt :)
Nogle forslag til hvor jeg skal kigge hen for at finde en løsning på mit problem?

MvH
Findus10

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 24-11-09 03:51

edbpriser.dk

Kommentar
Fra : findus10

Dato : 24-11-09 08:48

Hva skal det hedde før jeg ved den kan sættes til en router så jeg altså kan få adgang til den og hvilke mærker skal man holde sig fra. Det er jo trods alt en backup harddisk så den skulle gerne være pålidelig :)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-11-09 09:58
Accepteret svar
Fra : zith

Modtaget 25 point
Dato : 24-11-09 10:00

Hvis du skal kunne tilgå den via din router skal du have en med noget net adgang f.eks. en med ftp så kan du bagefter gå ind i din router og lave en port forward så du kan tilgå din disk udefra osse.

Det bedste det ville uden tvivl være en NAS server men den blir nok for dyr.

Men ellers ved jeg at dlink de har en der hedder DNS-323 Og den kan have 2 diske i (SATA) hvor du så kan lave raid på så du får f.eks. mere plads. Den har også netadgang og kan bruges som ftp ved ikke lige hvad den koster men det kan du jo finde ud af ved at gå ind på edbpriser.

Men ellers er der et hav af muligheder som ingen har prøvet allesammen af men personligt sys jeg netgear stinker ihvert fald deres routere men det er så kun min erfaring.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-11-09 10:08

Og vil du sikre dig at dine data ikke forsvinder hvis harddisken går ned så skla du bruge en server med to harddiske som kører paralelt. Eks. DNS-323 som zith henviser til. ca. 1200 kr.

Er du ikke hysterisk med dine data så findes de til ca. 500 kr.

Nas servere er uden harddiske - som du selv sætter i.

Godkendelse af svar
Fra : findus10

Dato : 25-11-09 16:04

Tak for svaret zith.