/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Puch Maxi Problemer§!!
Fra : MaxiSmiley
Vist : 590 gange
100 point
Dato : 31-10-01 22:49

Daw igen...
Hvor stor en dyse anbefaler man til en 21 mm. Dellorto (jeg har 45mm cyl. og studs)???
Er der en der kan anbefale et luftfilter, fordi jeg kan ikke bruge det originale, da det er for småt!!!???
(lige nu kører jeg med en nylon-strømpe, som luftfilter!!!) he he

Smiley =)

Accepteret svar
Fra : Sonofsun

Modtaget 100 point
Dato : 01-11-01 09:01

jeg ville ikke smide ret meget størere dyse på end 0.85, evt kun 075, kommer lidt an på om den er til at stilloe tændingen ordentlig på, brugte selv 0.85 engang for mange år siden, med hensyn til luftfilter, ehem, jeg brugte oss en nylonstrømpe, og det virkede fint, hehehehe

johnny

Kommentar
Fra : MaxiSmiley

Dato : 01-11-01 15:46

Hmmm...
ok jeg prøver med 0,85....
Jeg har lige et problem mere!!
Der er ikke ret meget komprision (eller hvordan man nu end staver det) i cyl. hvad kan jeg gøre??
Jeg har spændt topstykke efter 3 gange, og har ikke knækket nogle bolte!!

Og med hensyn til nylon strømpen, hvor mange lag skal den ligge i???

Kommentar
Fra : Sonofsun

Dato : 01-11-01 15:57

der er et trick med at smide 3-4 pakninger imellem motorblokken og cylinderen, også høvle lidt mere at topstykket, så laver man en længere slaglænge, og derved suger man mere benzin ned, det i sig selv burde give en højere kompression.
den strømpe skal bare ligge i en 4-3 lag, prøv dig frem, kan du høre det kvæler motoren er det for meget, så giver du den bare et lag mindre.

johnny

Godkendelse af svar
Fra : MaxiSmiley

Dato : 01-11-01 15:59

tak!!!