/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Kanelbusk
Fra : Nordsted1
Vist : 799 gange
100 point
Dato : 17-11-09 14:18

Jeg har en kanelbusk i haven

http://www.dueplant.dk/MP/2000/juni0.html

Og for første gang nogensinde har den dannet en frøkapsel!!!

Jeg har åbnet kapslen - ja man bliver jo ikke klogere hvis man ikke undersøger sagen -

Indeni er der nogle frø/kerner, og jeg kunne godt tænke mig at prøve at dyrke dem

Mit spørgsmål... skal jeg tørrer dem før jeg planter dem, eller skal jeg skynde mig at få dem i jorden inden de er udtørrer

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-11-09 14:27

Hej nordsted.
Hvis du har mange så ville jeg...hvis jeg var dig prøve at "så" nogle nu.
Andre ville jeg så tørre og så senere.
Så har du ligesom udtømt de muligheder der er.
Se hvad der kommer først
Held og lykke med det.

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 110 point
Dato : 17-11-09 14:29

Hov fandt lige dette.
Citat
Pleje: Kanelbusk formeres ved frø, som skal udsås straks efter modningen i en skål eller kasse med enhedsjord. Kimplanterne spirer frem allerede ef­ter 14 dages forløb. De skal den første vinter stilles frostfrit i et køligt rum eller koldhus. De udplantes om for­året, men må øen følgende vinter have en let dækning med granris. Kanelbusk stiller ellers ingen krav til pleje udover vanding i meget tørre perioder.

Godkendelse af svar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-11-09 14:32

Tak for svaret piaskov.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-11-09 14:58

Selv tak du

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-11-09 17:03

Slet du bare dit spørgsmål igen... du har jo givet svaret her

Kommentar
Fra : Nordsted1