/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Compaq CQ5113SC gendanndelses
Fra : 75653
Vist : 512 gange
300 point
Dato : 11-11-09 16:52

Hej.
Jeg har en kammerat der har prøvet at partitionere sin pc, det gik i kluder og nu vil den ikke boote - problemet er bare at han ikke har brændt det her gendannelses ting ud, så jeg har ikke en gang mulighed for at smide dem i maskinen og gendanne den denvej igennem.

Mit Q er:

Er der en der ligger inde med nogle sådanne skiver, som jeg må låne et image af så jeg kan få hans maskine på højkant igen...

Har snakket med HP og de henviste mig til best2server.com, problemet er bare at den ikke kan finde noget på computerens pn# :(

/Rex

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-11-09 16:59

Jeg tror ikke de hjælper at låne nogle skiver, når kan har gendannelses skiver som altså ikke er brændt, så er det en home edition han har. Og så hænger det sammen med motherboardet.

Har du prøvet at starte i fejlsikret tilstand? Ellers er løsningen at opgradere til en Pro. version.

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 11-11-09 17:05

Det er kun fordi at han ikke har fået brændt skiverne ud at jeg har problemet.

Maskinen kan ikke boote. Ej heller via recovery konsolen (F11).

Det er typisk vista shi*, at hvis man rør ved partitionerne efter at vista er installeret så fuc*er den bare op, har set det flere gange - W7 har samme problem :@

Men hvis jeg kan få fat i sådanne gendannelses medie(r) så kan jeg hurtigt få liv i skidtet igen

/Rex

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-11-09 17:33

Citat
Men hvis jeg kan få fat i sådanne gendannelses medie(r) så kan jeg hurtigt få liv i skidtet igen

Hvis ikke den kan boote fra recoveryen kan den da heller ikke boote fra en skive Hvad skulle gøre forskellen ???

Og giv ikke Vista skylden - det er jo ikke den der har ødelagt det - det er den der har siddet ved tastaturet....

Årsagen er sandsynligvis at der er skiftet hardware i maskinen....

Eller pillet i bios....

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 11-11-09 19:32

@refi
Vista stinker og sådan er det

Han har prøvet at partitionere sin harddisk intet andet, så det er ikke hardware fejl.

Og jo den kan godt boote på en gendannelses skive, da skiven har boot delen på nå ja skiven.

Måden hvorpå at recovery delen på computeren virker er at skidtet ligger på en partition for sig selv, men hvis man så prøver at ændre på part. så dør skidtet...
/rex

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-11-09 19:56

Ja det er korrekt og derfor står der også når man tænder sådan en maskine at man skal brænde en gendannelses DVD. Det er ikke til at misforstå.

Og du kan ikke bare bruge en anden gendannemses skive, de hænger sammen med bios. Sig til ham at han kan købe Win 7 og så installere den oveni. Eller en større udgave af Vista.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-11-09 20:27

Citat
Han har prøvet at partitionere sin harddisk intet andet, så det er ikke hardware fejl.

Dvs. han har INTET udskiftet i komputeren ?????

PS. Har du husket at fjerne ALT tilsluttet udstyr (bortset fra mus og tastatur) INDEN recoveryforsøget ?

Og nulstille bios hvis noget er ændret siden købet ?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 11-11-09 20:42

Det er altså utroligt, hvad en F40-fejl kan føre til. Ind på et værksted og få resettet den pc, og køb så et nyt styresystem . Andet er der ikke at gøre ved det.

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 21-11-09 20:51

Hej Alle

Beklager den lange svar tid, men jeg har konstateret at det kræver en internet forbindelse for at komme på nettet... , og en sådanne har jeg været foruden siden d. 12 :(.

Men nu er jeg tilbage, og har stadig et problem med den der lor** maskine.

@Refi
Intet skiftet, maskinen var 14 dage gl. da den gik i spunk - det er også derfor at der ikke er nået at blive lavet gendanneles skiver.

@Granner01
Jo man kan sagens benytte Skodpaqs gendannelses skiver hvis de er fra samme pc model, da de alle er kogt på samme suppe ben.

@Heller22
Yuper, sådan er det når der er nogle der tror at de ved hvad de laver

-> Men jeg har da en lille opdatering, for selv om jeg ikke havde nogen internet forbindelse - kunne jeg jo godt arb. lidt videre med svi**t.

Jeg har nu fået vista til at starte op, nå ja næsten hverfald - den stor og rettede fejl i over 24 timer

Det har medført at vista starter op, men der er kun sort skærm når den er startet op - nå ja jeg kan se musen pilen og oxe bevæge den men intet andet.

Er der nogle der kan guide mig vidre her fra? for selv om jeg nu kan starte vistaen lidt, kan jeg stadig ikke få lov til at køre den der gendannelse ved at taste F11.

/Rex

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 21-11-09 22:07

Citat
maskinen var 14 dage gl. da den gik i spunk - det er også derfor at der ikke er nået at blive lavet gendanneles skiver.
Man kan sgu da ikke være fjorten dage om at lave de redningsplanker .

Følg dette råd fra Granner:
Citat
Sig til ham at han kan købe Win 7 og så installere den oveni. Eller en større udgave af Vista.
For du får skutte svi**t til at køre, når du kun kan se en sort skærm .

God weekend

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 22-11-09 13:25

@Heller22
Nogle af mine kammerater har maskiner der er 2-3 år gl. og de har stadig ikke brændt deres gendannelser ud så 14 dage er ingen ting

Citat
Følg dette råd fra Granner:
Citat
Sig til ham at han kan købe Win 7 og så installere den oveni. Eller en større udgave af Vista.
For du får skutte svi**t til at køre, når du kun kan se en sort skærm [Blink] .

Så er det jo at han skal ud og betale for endnu et OS, når han lige har købt maskinen!! det gør han ikke, så godt kender jeg ham - og en anden ting er at ved at installere et OS oven i det gl. fjerne 100% muligheden for at oprette de der gendannelses skiver .

Håber nu at jeg kan få så meget liv i vista at jeg kan plukke gendannelses dimsen...

Der efter kan jeg så låne en vista på arb. og smide den på, så jeg kan oprette gendannelsen - og derefter køre den så den står med HP/Skodpaq Vista igen.

/Rex

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 22-11-09 19:48

Helt OK at din ven er så sparsom. Og han er ski heldig, at han så har dig, der "gider" bruge masser af timer på at "rage kastanierne ud af ilden" for ham .

Citat
Der efter kan jeg så låne en vista på arb. og smide den på
Men det må du så bare IKKE .

Men for hulen da: Held med det. Godt det ikke er mig .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 23-11-09 15:35

@Heller22
Citat
Men det må du så bare IKKE :-B .

Jo jeg må gerne låne en Vista, jeg må bare ikke bruge deres licens

Citat
Helt OK at din ven er så sparsom. Og han er ski heldig, at han så har dig, der "gider" bruge masser af timer på at "rage kastanierne ud af ilden" for ham [Waaauw] .

Ja ikke, jeg hygger mig lidt med det, og ved at rode med det lære jeg bare hvad jeg skal gøre til næste gang jeg støder på et sådanne tilfælde ikk

Citat
Men for hulen da: Held med det. Godt det ikke er mig [Blink] .

Takker

/Rex

Accepteret svar
Fra : heller22

Modtaget 300 point
Dato : 23-11-09 15:43

Hej Rex
Citat
Jo jeg må gerne låne en Vista, jeg må bare ikke bruge deres licens
Ja så. Det vidste jeg ikke, men det ser da ganske fornuftigt ud, at bruge den som "recovery" . Så lærte jeg også noget, mens jeg sidder og hygger mig på Kandu.

Forresten, et dejligt svar fra dig .

Mvh fra Chris

Godkendelse af svar
Fra : 75653

Dato : 07-01-10 16:25

How havde sq glemt alt om dette Q.

Bare for lige at lukke af.

Jeg fiksede maskinen ved at først køre noget scandisk der så rettede fejl i .... (og det er IKKE lyv det her) 18½ time, herefter rippede jeg alt hvad CQ havde lagt på den af Dilledaller, formaterede og Installerede en lånt vista.
Kopierede herefter CQ's data tilbage på disken i de respektive mapper.

Kørte deres recovery guide ting, oprettede et par gendandelses diske og kørte dem.... troede jeg , men ak nej der var fejl i diskens boot, så jeg var næsten tilbage til hvor jeg startede - så det var den lånte vista igen, denne gang skiftede jeg bare nøglen til den der sad på siden af puteren, og aktiverede med den - kørte CQ's gendan driver/programmer og vupti så stod maskinen som da den var købt... næsten da.

Herefter oprettede jeg en ghost, som blev brændt på noget dvd ting så næste gang der er noget så er der et image af maskinen

Jeg ved ikke helt hvordan jeg lukker dette Q. uden at give point så point går til sidst indkommende svar, bare for at lukke og slukke.

/Rex

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 08-01-10 01:30

Jamen du godeste. Nu har jeg så lavet et Word-dokument med dit sidste indlæg til orientering til mig selv om, hvordan sådan en ting skal klares. Det var dæleme godt gået .
Citat
Jeg ved ikke helt hvordan jeg lukker dette Q
Du kunne ha brugt det, der hedder: "Annuller spørgsmål" .

Mvh Chris .