/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
dobbelt transportbur?
Fra : ykcor
Vist : 644 gange
50 point
Dato : 11-11-09 13:55

Hej..

Nogle der ved hvor man kan købe billige dobbelt transportbure til hunde ?

Tak på forhånd ..

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-11-09 14:02
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-11-09 14:14

Det er godt nok hurtigt du har fået annulleret dine spørgsmål

Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 1
- Annullerede 6
- Slettede 0
Ialt 8

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 11-11-09 14:26

Det er svært at rådgive uden at få at vide størrelse af bue eller hundene.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-11-09 14:30
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-11-09 14:35

Nåå ja, det er også nemmere at trykke på annuller

Kommentar
Fra : ykcor

Dato : 11-11-09 15:05

Nordsted1 - Det er når jeg har fået svar eller selv fundet en løsning .. men ja som birgitta skriver, så er jeg ny ..

forstår heller ikke det med at accepter ? - for så kan man jo kun acceptere én ?!

Men Tark, for forslagene, kigger dem lige igennem ..

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-11-09 15:10

Nordsted, -måske ikke lettere, men det kan være lidt tilfældigt hvad man ser og får trykket på når man er helt ny..
"annuler" sidder oppe i første indlæg, og man kan komme til at tro, at det er DEN man skal trykke på, hvis man vil afslutte tråden. --Hvis man ikke har set de små "accepter"-knapper i hjørnet af alle de andre indlæg...

Men i sidste spørgsmål gjorde ykcor det helt rigtigt. Så det skal hun såmænd nok fortsætte med..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-11-09 15:16

Birgitta jeg ved godt yckor er ny bruger...og velkommen til

Det var netop fordi jeg så at der var blevet lukket et spørgsmål, at jeg skreve som jeg gjorde, for yckor ved jo godt hvordan man gør --- og så svært er det da heller ikke

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-11-09 15:18

---Åååhja... ykcor, der er osse det med at vælge..

Men de fleste seriøse kandubrugere er nogenlunde ligeglade med pointsene. Så du kan bare vælge en eller anden. Hvis alle svar er gode, så kan man belønne for hurtigt svar..

Hvis man har fået meget hjælp i en lang tråd -af flere forskellige brugere, og man gerne vil belønne det, så kan man oprette ekstra "spørgsmål" til de brugere, der har hjulpet. Det er derfor, der nogle gange er spørgsmål, der hedder: "Til xxx", Til yyy", eller sådan noget.

--Det kræver selvfølgelig, at man har lidt points på kistebunden. --Og som sagt: det er ikke vigtigt..

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 11-11-09 17:34

Jeg leder selv efter hundetransport bure i øjeblikket, fordi der nok snart kommer et lovkrav.

Jeg har været meget rundt, men indtil videre har jeg fundet denne
http://loppetjansen.dk/hund-399/transport-77/metal-bure-313/

fordi der er det største udvalg- selvom der er leveringstid.
Jeg har været forbi forretningen og de er meget hjælpsomme.
Billigt- ? nej ikke alle er billige, men det er mere mærket og kvaliteten det afhænger af. Jeg kan ikke finde andre med samme mærker som er billigere.

Men nu har du et udvalg- så kan du altid på google søge efter mærket og se om andre kan gøre det billigere.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-11-09 17:44

øøøøh, hvis det er noget med at der snart kommer lovkrav, så er det måske bedre at vente til I ved hvad loven går ud på? Der kan være specielle krav til buret, som nogle af de nuværende bure ikke lever op til..
Det ville da være ærgerligt at skulle ud og finde et nyt bur igen om kort tid..

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 11-11-09 17:54

Citat
øøøøh, hvis det er noget med at der snart kommer lovkrav, så er det måske bedre at vente til I ved hvad loven går ud på? Der kan være specielle krav til buret, som nogle af de nuværende bure ikke lever op til..
Det ville da være ærgerligt at skulle ud og finde et nyt bur igen om kort tid..

Det kan du have ret i- men jeg tror ikke, at det bliver tilfældet, loven vil højst sandsynligt kræve en fastspænding af een eller anden art, som jeg har læst mig til. Det vil være usandsynligt at folk, som idag har transportbure, skulle udskifte dem. Som regel, er der en overgangsordning osv. således at de bure man kan købe fremadrettet har det der skal til.
Det ville udløse et ramaskrig- og vores kære politikere skal jo snart vælges igen inden for en 2 årig periode.
Og det har snart været undervejs i så mange år, så hvis man virkelig har brug for det nu- så ville jeg ikke vente. Jeg er bare selv i gang med at søge, for at være forberedt.

Kommentar
Fra : ykcor

Dato : 11-11-09 18:45

Ahh, takker .. - tror jeg er ved at være med .. tak for hjælpen ..

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-11-09 20:08

Et godt sted: www.hakon-pro.dk

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-11-09 20:10

Vi tager den lige engang til, da linket tilsyneladende ikke virkede:

Link: http://www.hakon-profil.dk/

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 11-11-09 20:16

Der er gode opgivelser af mål på det link bb1 kommer med.
Det er nemlig ikke helt nemt at gennemskue, på nogle af butikkerne.

Hos Loppetjansen har de lovet at de gerne vil tage mål inden jeg bestiller og at jeg ikke hænger på noget -hvis det ikke passer. Men så skal man jo helt til Nyborg.

Kommentar
Fra : ykcor

Dato : 11-11-09 20:25

Det er allerede et lovkrav, at hunden enten er spændt fast eller er i et transportbur..
Vi har en stor transporter, så det er lige så meget fordi at de ikke skal ligge og rode rundt omme bagi..

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 11-11-09 20:29

Jeg har også en transporter, med gitter og det hele, men så vidt jeg ved, er der ikke noget lovkrav om andre ting, andet end hvis de er i en personbil.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 12-11-09 16:27

Citat
Jeg har også en transporter

sludder og vrøvl er lige blevet belært-
det er min bil ikke, min bil er en 4 hjulstrækker som varevogn, undskyld

Kommentar
Fra : ykcor

Dato : 13-11-09 14:55

Mente egentlig også bare at det er et lovkrav at hunden(e) er skærmet af så de ikke kan genere føren ..

Kommentar
Fra : johnadler01

Dato : 13-11-09 19:04

Der er også denne her www.stauningsilo.dk
mvh johnadler