/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
lære dansk med spil
Fra : PrivateDK
Vist : 1246 gange
100 point
Dato : 09-11-09 22:49

Jeg har en nevø og en niece der bor i USA.
Jeg søger nogle spil der kan hjælpe dem med at lære dansk, så som Pixeline.
Er der nogen gode forslag til spille konsoller eller PC. De har PC, men ikke nogen konsol.
Det kan være med til hvilken konsol de vil vælge.
Børnene er 2 og 6.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-11-09 22:53

Prøv og se om i ikke kan bruge denne side

http://www.multidansk.horsens.dk/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-11-09 22:55

Når de så er blevet lidt skrappe til sproger, så kan de lege lidt med denne side

http://www.selsbaek.dk/spellwizard/

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-11-09 22:57

Det bedste du kan gøre at at sende dem danske film og så send Pixeline. Mine børnebørn snakker svensk og de får danske historier på CD. Du kan få mange histotier af H.C. Andersen på CD.
Der er også Magnus og Myggen som børnespil. Og så skriv at de skal gå ind på DR.dk og spille spil.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-11-09 23:15

Her er et menneskespil som også giver indsigt i Danmark.
Det hedder "Danmarksspillet" hvor spillepladen er et Danmarkskort.
Det er både svært og nemt for voksne og børn.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-11-09 23:24

Eyvind, DK spillet handler mere om at kende til Danmark, og ikke sproget (jeg har selv spillet)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-11-09 23:36

Man læser da Dansk om Danske steder og begivenheder.
Og jeg fik da rusket noget op i min Jyllands geografi - øerne kan jeg.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-11-09 23:40

Eyvind, jeg er også selv glad for spillet, men det er jo ikke et langdistancespil..de skal jo helst selv kunne spille det over there... tror jeg

Nå kan du så svare på ... hvilken by er de kendt for deres honningkagehjerter??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-11-09 23:43

Kardemummeby.....................

Jeg ved - men kan ikke huske det, så nu lukker jeg.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-11-09 23:55

Du må til at spille igen...Christiansfelt

Kommentar
Fra : annfriis

Dato : 10-11-09 00:07

Godaften/morgen

Hos os er det omvendt.
Min datter er jo dansk og taler derfor dansk til børnene. Min svigersøn taler (næsten) konsekvent engelsk til dem, selvom han taler flydende dansk.
Det har betydet, at ungerne på 5 & 6 sagtens kan snakke med "besserne", når de er på besøg.
Det har jo ikke noget med spil at gøre, men er jo osse en måde at lære på/Ann

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 10-11-09 01:27

Ved det godt Ann. Ville også være mit valg, men det er svært at opdrage på sin storebror.

Kommentar
Fra : annfriis

Dato : 10-11-09 01:34

You are soooo right

Kommentar
Fra : annfriis

Dato : 10-11-09 01:57

Min svigersøn er africaan, med tyske aner

Efter ophævelsen af apartheid bliver der stort set ikke ansat africaans, hvilket igen har medført stor udvandring af unge africaans

Min datters svigerforældres 3 sønner er derfor bosat i hhv, England, Frankrig og Danmark

Det har selvfølgelig været en stor sorg for dem, ikke helt at kunne følge med i i familernes liv
INDTIL vi fortalte dem om Skype

Dog var mit yngste barnebarn lidt betuttet første gang hun skulle møde sin gogi (bedstemor) "live"

Hun mente da helt bestemt, at hun boede inde i computeren /Ann

Annuller spørgsmålet
Fra : PrivateDK

Dato : 10-11-09 13:18

Jeg synes ikke jeg fik noget svar på det jeg spurgte om, ud over det jeg selv skrev i spørgsmålet.