/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
K og L line i obd stik
Fra : crayzee
Vist : 779 gange
100 point
Dato : 09-11-09 20:49

hey - jeg har en bosch kts med obd diagnosestik. men da jeg ikke har obd på min lille peugeot 106 men derimod det lille 2 polet psa stik, kan jeg jo ikke bruge testeren til min bil, medmindre jeg køber et (dyrt) kabel til den.

så tænkte jeg om jeg ikke bare kunne finde K og L linierne i mit obd stik og så bare koble dem direkte til mit psa stik via 2 ledninger ? er der nogen der ved om det kan lade sig gøre :) ?

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 10-11-09 14:46

Jeg mener nok det kunne lade sig gøre

Kommentar
Fra : ds23

Dato : 10-11-09 17:09

Hej.
Dit PSA stik er til udlæsning af tal-fejlkoder.
Du kan bruge den "gule motorlampe" i speedometeret som taltæller, et langt lys= 10 og
et kort= 1.
Der skal også bruges en talkode som fortæller om evt. fejl, den kan du nok finde på
Peugeuts klub/fora sider.
Du sætter tændning på bilen og steller den ene terminal i ca. 8sec, og aflæser så blinkene.
/ds23