/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Nsu 1958
Fra : veterank
Vist : 2224 gange
20 point
Dato : 09-11-09 16:31

Hej derude.

Jeg har totalrenoveret en NSU Quickly 1958.
Motoren starter men har dårlig trækkraft isør i 2 gear
Jeg har prøvet at flytte nålen til hoveddysen op og ned og fundet et passende sted hvor motoren kører nogenlunde.
Det har et rimelig ujævn gang, men trækker fint i 1. gear men mister trækkraft i 2. gear især ved lidt modstandi form af vind eller lidt op ad bakken.
Den kører med en udboret cyl og et lovligt stempel.
stråledysen er en str. 54 den mindste, ved større dyser nægter den at starte.
En justerbar dys er også forsøgt her vil den heller ikke starte.
Forskellige kaburatorer er afprøvet, tændig står perfekt og tændrør kabel og hætte er nyt.
Lejer og pakdåser er skiftet kort sagt alt skulle være ok
Kan det hjælpe at hakke stemplet eller har nogen en idé.

Jeg venter med spændig på et svar Tak til dem der kan hjælpe.

VH
Veteran K

 
 
Accepteret svar
Fra : rpje

Modtaget 20 point
Dato : 09-11-09 18:40

Den får ikke luft nok, når den skal yde. Derfor drukner den når den yde. Det er luftfilteret der skal fokuseres på. Der er for meget modstand i det. Ydere mere kan der nok også være problem med at tændings tidspunktet kommer for tidligt, prøv hvis det er muligt at dreg hele tændings pladen 2 mm med motorens rotations retning..
MV.
Peter

Kommentar
Fra : jeansgade


Dato : 09-11-09 20:07

Ja den har jeg oså. men min ligger i en papkasse og mangler to skærme. spøg til side, det er jo kun en To gearet knallert, er det den korekte gearing den køre med på kædehjul?

Kommentar
Fra : veterank


Dato : 09-11-09 23:13

Ja det med luftfiltret har strejfet mig men det er vasket ud og fået et par dråber ny olie.
Tændingen står 2,5 mm før top og er indstillet af en prof, ligesom alle spoler og kondensator er tip top.
Forreste kædehjulet er med 12 tænder hvilket er std.
Motoren er pakket om så også den del skulle være i top.
Det doerundre mig er at den ikke kan kører med en justerbar dyse.
Den har fået ny udstødning og den har jeg svært ved at få helt tæt har utætheder her en indflydelse på motorgangen ?

Ellers tak for jeres konstruktive svar, Den med luftfilteret prøver jeg lige en gang til

Godkendelse af svar
Fra : veterank


Dato : 09-11-09 23:33

Tak for svaret rpje.

Kommentar
Fra : EiHaBr


Dato : 09-03-10 20:03

PS.
Er du medlem af en veteranknallertklub.

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177414
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407822
Brugere : 218875

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste