/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Dansk fradrag i Norge
Fra : jacob.s.p
Vist : 2002 gange
50 point
Dato : 09-11-09 16:23

Hvis man bor i Norge (betaler norsk skat) og har hus i Danmark, Hvordan klare man så det med fradrag.
Min kone bliver boene i Danmark.

Kan hun overtage mit fradrag eller hvad sker der?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-11-09 16:39

Citat
Min kone bliver boene i Danmark.
Kan hun overtage mit fradrag

Hvad lever hun af ?????

Og hvorfor "dit fradrag" - har I ikke fælleseje....

Da du/I har ejendom i DK er du også "registreret" hos skat og skal indlevere selvangivelse - dermed vil du have et enten overskud eller underskud - og det kan ægtefællen overtage.....

Kommentar
Fra : jacob.s.p

Dato : 09-11-09 18:19

Vi er gift, har hus 50/50 med fradrag. Hun arbejder.

Jeg bor i Danmark nu, men har fået tilbudt job i Norge. Jeg skal regne ud og det kan betale sig med mit danske fradrag

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-11-09 18:39

Der må også være noget med dobbelt husførelse??

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 13-11-09 17:22

hvis du an nøjes med at være i norge under 183 dage om året, skal du stadig betale dansk skat. ellers skal du over på norsk skat.

Kommentar
Fra : jacob.s.p

Dato : 13-11-09 17:59

Ja, men jeg har jo hus hvor jeg skylder penge på, ide har jeg et skatte fradrag, hvad med det skatte fradrag?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-11-09 18:43

Nu har du jo ikke automatisk et skattefradrag fordi du har hus....

Du har et rentefradrag (som bliver omsat til en skatteværdi) - Det evt. underskud du ville få på en selvangivelse kan overføres til ægtefælle, med mindre I har særeje.....

http://www.tax.dk/lv/lvd/D_C_3_5.htm