/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Køb fra GB over nettet.
Fra : HanSSoN
Vist : 900 gange
50 point
Dato : 02-11-09 20:22

Hej alle.

Vi har tænk på at købe en klapvogn på en Engelsk hjemmeside.

Siden hedder: http://www.babybirds.co.uk/

Kan se der er en del at spare hvis man køber den der, men er blevet lidt itvivl omkring køb i udlandet. Hvad med skat og moms hvornår skal man tage højde for det. Eller kan man bare købe uden at tænke på det???

Umiddelbart koster klapvognen 4.140 kr hvis vi køber en på denne engelske side.
I Danmark koster den 6500kr.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 60 point
Dato : 02-11-09 20:28

Hvornår skal der betales told og moms?
Regler, når du køber ind via internettet.

Reglerne for told, skat og afgifter ved handel på internet er de samme som ved traditionel postordrehandel.

Kun moms, hvis EU-land
Hvis du køber varer eller ydelser hos en virksomhed i et andet EU-land, skal du ikke betale told af varen eller ydelsen, men du skal derimod betale moms af den værdi, varen eller ydelsen har.

Momsen betales til sælgeren med den sats, der gælder i det land, hvor sælgeren bor, og beløbet vil normalt være en del af den samlede pris, som sælgeren kræver for varen eller ydelsen.

Tjek pris for udenlandsk moms
For at være sikker på, hvilken pris du reelt skal give for en bestemt vare eller ydelse, bør du se efter, om den pris, du finder på internettet, er med eller uden den udenlandske moms.

Hvis momsregistreret i Danmark
I visse tilfælde vil sælgeren kræve dansk moms og evt. dansk punktafgift. Det gælder bl.a., når sælgeren er blevet momsregistreret i Danmark.

Flere oplysninger
På skat.dk kan du læse mere om told og moms-regler ved internethandel.

Kilde: "Status på borgernes it-rettigheder"

http://www.it-borger.dk/lov-og-ret/e-handel-3/rettigheder-nar-du-handler-pa-et-udenlandsk-site/hvornar-skal-der-betales-told-og-moms

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-11-09 20:40

Hvis du køber hos en forhandler med en beskeden handel med Dnmark skal du kun betale hans pris med engelsk moms. plus transport plus omkostningerne ved at betale i udlandet.
Bedst og sikrest for dig er at betale med et kreditkort. Det kan ofte ske uden anden omkostning end den overkurs, som din bank beregner sig. Men du kan komme ud for sælgere, som ikke har ordning med kreditkort, eller ikke vil sende til Danmark.

Ved en dyr ring som sådan en vogn, skal i have en klar aftale om hvem der har risikoen ved transporten.

Godkendelse af svar
Fra : HanSSoN

Dato : 02-11-09 20:50

Tak for svaret Nordsted1.