/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
SE TV OG OPTAGE ANDET?
Fra : AG112
Vist : 655 gange
100 point
Dato : 01-11-09 18:27

HVAD GØR VI FOR AT KUNNE SE TV PÅ EN KANAL, OG SAMTIDIG OPTAGE PÅ VIDEO FRA EN ANDEN KANAL, SOM VI KUNNE FØRHEN.

SKAL VI HAVE EN BOKS, ELLER ER DER ANDRE FORSLAG.

OG HVOR KØBER VI DET VI SKAL BRUGE TIL DET ??

MED VENLIG HILSEN
AG112

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-11-09 18:40

Der skal en mpeg4 box til HVERT apparat - hvis du taler fjernsyn med egen antenne

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-11-09 18:41

En boks til videoen, der kan MPEG4 og DVB/t hvis i har egen antenne, DVB/C hvis I har kabel og DVB/S hvis i har parabol. Boksene koster fra ca 500 og opefter

Kan købes hos enhver radioforhandler, Føtex mv.

Det ER dejligt med fremskridt, ik', hver gang skal man anskaffe en masse nyt skrammel for bare at beholde det man havde før

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-11-09 18:41

Og det købes i enhver forretning der handler med TV....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-11-09 18:43

Citat
DVB/C hvis I har kabel

Det ændrer kabeloperatøren....

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 01-11-09 18:49

VI HAR PARABOL, OG BETALER TIL VIASAT FOR EN GULDPAKKE.

SÅ DET SER UD TIL AT VI MÅ UD OG KØBE BOKSE.

ER DET OGSÅ NOGET VI SKAL BETALE ABONEMENT FOR ??

VENLIGST
AG112

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-11-09 18:54

Så skal I have en boks med dekoder til viasat, boksen skal sikkert være godkendt af Viasat, i skal have et ektra kort og garanteret en ekstra regning

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-11-09 19:11

Viasat sender da ikke i mpeg4

Der burde IKKE være nogen ændringer ved jer

Er det ikke fordi I har alm. antenne ved siden af

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 01-11-09 19:16

VI VIL GERNE F.EKS. SE TV1 OG SAMTIDIG OPTAGE ET PROGRAM FRA TV2, PÅ VORES VIDEO, DET KAN VI JO IKKE, NÅR VI SKAL SE DET HELE OVER PARABOLEN,
HVOR DER KUN KEN "SES" ET PROGRAM AF GANGEN.

VENLIGST
AG112

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 01-11-09 19:24

HEJ AG112........
NU BEHØVER DU JO IKKE RÅBE - VI KAN SAGTENS HØRE DIG (det er at råbe når man hele tiden bruger store bogstaver)
Det er helt rigtigt, at du skal bruge en ekstra boks, så du kan modtage de danske signaler via din gamle antenne - på den måde kan du fint optage f.eks. Dr 1 og samtidig se hvad du lyster fra en anden kanal via din parabol - den boks du skal bruge kan fås overalt for knap 500- kr.
hilsen
Bennymanden

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 100 point
Dato : 01-11-09 20:23

Ja, hvis I KUN vil kunne optage de ukodede programmer, mens I ser noget andet, behøver i selvf. ikke en dekoder, viaccess hedder den vist til viasat, men hvis I også vil kunne optage kodede kanaler (og det er vel derfor I har guldpakken), så skal I have fat i Viasat og bruge en boks de har godkendt

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 01-11-09 20:37

Det vagnr siger:
Citat
så skal I have fat i Viasat og bruge en boks de har godkendt

er korrekt.

Godkendelse af svar
Fra : AG112

Dato : 01-11-09 21:35

Tak for svaret vagnr.

JEG MÅ RINGE TIL DEM I MORGEN, OG BESTILLE EN BOKS.

TAK FOR HJÆLPEN.

VENLIGST
AG112

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-11-09 06:06

Selv tak AG112