/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Fjernelse af emblemer på Corolla
Fra : g_h
Vist : 549 gange
150 point
Dato : 21-04-03 16:20

Jeg vil gerne have fjernet div. emblemer på min nye Corolla!!
Er der nogen, der har prøvet det og hvordan gør man det?
Det er emblemer som: Corolla, Toyota på bagsmækken og VVT-I på begge forskærme

MVH

Gert

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 21-04-03 16:22

En skruetrækker pakket ind i noget som ikke kan ridse - det er sagen. så skupper du dem let af.

Men forhør dig på det værksted hvor du har købt dyret. - Måske efterlader du to huller i bilen pr. mærke du fjerner.

beck

Kommentar
Fra : technet

Dato : 21-04-03 16:29

brug diesel
men bare ikke benzin for det tager lakken

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 21-04-03 16:32

Det var lige det med hullerne!!
Er sådanne emblemer ikke klistret på i dag?

Gert

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 21-04-03 16:37

det afhænger som regel af hvor på bilen de sidder.
Jeg vil skyde på at de længste og største er "hullet" på.

spørg værkstedet, de er 100% sikre.
jeg har ikke erfa. med din bil.

Beck

Accepteret svar
Fra : mccracken

Modtaget 150 point
Dato : 22-04-03 20:08

Det med skruetrækkeren, lyder lidt hårdt, jeg tænker at den måske laver nogle små "buler" hvis mærket sidder godt fast???

Lidt egne erfaringer :

Men det er sgi' ikke nemt at få de %&?$$¤ -mærker af.
Jeg selv brugt noget gaffa-tape rundt om mærket, og derefter "skar" jeg mellem lakken og mærket ,med en tynd og lang hobbykniv (en af de små). Man skal have tungen lige i munden, så man ikke skærer i lakken!!!!!!! Det gik langsomt men fremad. Da mærket var væk, kunne jeg nulre det blivende klister af med en finger. (HUSK : hvis din lak er gammel og falmet, så sidder mærket der måske endnu pga. farveforskellen.)
Er det klistermærker, så kan man, FORSIGTIGT!!!!! varme dem op, så kan de som regel nemt fjernes.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 22-04-03 20:32

Bilen er fra oktober 2002 og jeg vil være 100% sikker på fremgangsmåden, inden jeg springer ud i det!!!

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 22-04-03 20:48

spørg værkstedet.
og skruetrækker i en brugt tennissok laver ej buler eller ridser

Kommentar
Fra : Onkel_Dichael

Dato : 23-04-03 13:26

Jeg har pillet mange mærker af biler jeg vil mene at du skal skære klisteret væk med en meget skarp hobbykniv så langt fra lakken så muligt og derefter fjerne klisteret med husholdningssprit. vis der er huller efter nogen af mærkerne skal disse spartles ud og males.

Godkendelse af svar
Fra : g_h

Dato : 23-04-03 16:58

Tak for svaret mccracken.