/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Nikon D5000 - Hvad mener I?
Fra : nathat
Vist : 352 gange
20 point
Dato : 24-10-09 15:29

Hej alle sammen (:

Har kigget på nogle forskellige kameraer og står nu pt. og hælder til et Nikon D5000 eller et Canon EOS 500D - må indrømme at jeg nok mest går efter et Nikon grundet min mor allerede har tre objektiver til sit Nikon - og man desværre ikke kan dele mellem nikon og Canon - de har forskellige låseteknikker..

Men nu er spørgsmålet så; Har du haft erfaringer med D5000'eren - hvilke?

Fortæl fortæl! (:

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 24-10-09 16:14

Hejsa!
Efter at have læst dette:
http://www.taenk.dk/test/digitalkameraer/
droppede jeg tanken om 500D

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 24-10-09 17:03

Den Nikon som din mor har,er det en digetal spejlrefleks kamera (SLR)
vvdriver

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-10-09 18:05

Nikon D5000's største svaghed er videofunktionen hvor Canon 500D er testet betydeligt bedre.

For at du kan bruge andre Nikon objektiver, kræver det at det er dem med indbygget autofokusmotor, for det er ikke indbygget i selve kameraet som på de fleste andre Nikon (undtagen lige økonomimodellen D40, som D5000 også hører under), så det er slet ikke sikkert du kan bruge dem din mor har, for hvis det er dem uden autofokusmotor i, vil du selvsagt ikke ha' den funktion i kameraet ved brug af dem.

Nu kan jeg ikke læse den test du linker til, men jeg ville til enhver tid vælge Canonmodellen frem for det Nikon.

Brugervenligheden og betjening af kameraet er også bedre på Canon 500D

Den eneste fordel jeg kan se ved det i forhold til andre, er at skærmen kan drejes på det.

http://www.akam.no/artikler/nikon_d5000/69090

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-10-09 18:08

Jeg er særdeles godt tilfreds med Nikon D5000

Men da jeg ikke har erfaringer med canon EOS 500D, kan jeg ikke råde med hvad der er bedst.

Men jeg syntes Nikon er en godt og særdeles betjeningsvenligt kamera.

VR objektivet er særdels godt, da det komenserer for mindst 3 bændetrin.

Endvider optager det Video i fuld HD, og da man har et godt objektiv på er det bestemt noget der kan bruges.

vh Ben

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 24-10-09 23:34

Vil råde dig til at læse den her

http://fpn.dk/digitalt/tv_foto/article1858149.ece