/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Børsteredskab til labrador?
Fra : Axelise
Vist : 2104 gange
100 point
Dato : 21-10-09 07:26

Jeg har netop fået en labrador-hvalp, og den har en anden type pels end min gamle hund, som var en bulldog, så jeg tror næppe at den gummi-børste, jeg plejede at bruge, kan benyttes til labrador-pels.
I MaxiZoo har jeg set et nyt spændende redskab til at børste mange slags hundepels med: En såkaldt "Furminator", men den er dyr: 550 kr ca for et redskab til en stor hund. Til gengæld har man så børsten livet ud, idet der ikke er et blad eller noget, der skal skiftes ud.
Hvad bruger I andre? Er der nogen der har labrador, som kan anbefale noget godt til pelspleje? Min hund er kun 9 uger i dag, men jeg kan jo ligeså godt starte med pelspleje, så han vænner sig til det

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 110 point
Dato : 21-10-09 08:04

Hejsa

Jeg har en dejlig stor schæferhund som fælder en del,så blev jeg anbefalet en furminator i schæferhundeklubben,jeg købte en og må sige det var et godt køb

Du skal ikke give 550 kr for den,du kan købe den på nettet for 399 plus forsendelse,jeg mener det er 49 kr

http://www.mypets.dk/product.asp?product=1267

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 21-10-09 08:11

TILLÆG

Når du kommer ind på linket kan du se en video hvordan den virker,man tror det er løgn når man ser alt det hår som kommer af,men jeg kan skrive under på at det passer,jeg fyldte en stor pose med hår efter den første brug,og nu har jeg en hund som næsten ikke fælder
Så køb en du vil ikke fortryde

Brian

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 21-10-09 08:35

Tak for det Brian
Jeg så en video i butikken, hvor man kunne se alle mulige forskellige typer hunde blive striglet med sådan en Furminator, og jeg må sige at det så effektivt ud.
Tak for linket til hjemmesiden

Godkendelse af svar
Fra : Axelise

Dato : 21-10-09 09:13

Tak for svaret briani.

Kommentar
Fra : telstar

Dato : 24-11-09 11:25

Jeg kan så tilføje, at et kopiprodukt af Furminatoren fås på http://xn--skde-hunden-hgb.dk/en/antifaelde-boerster-3/ - til 120/150 kr. Den virker upåklageligt. Pas dog på med at strigle din lab igennem hver uge, - bare en gang i mellem. Og nej, den hverken skærer eller hiver hårene ud. Prøv den på dit eget hovede (forudsat at du har lidt på toppen), og du kan mærke, at den strigler/børster.
God fornøjelse.