/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
skifte fra fastnet TDC
Fra : ingelein
Vist : 2388 gange
50 point
Dato : 15-10-09 08:58

Hej
Vi bruger ikke vores telefon ret meget - nærmere ca 5-8 opkald om ugen. Det vil sikkert være en god ide at skifte fra fastnet til noget andet. Men vi får mange opringninger fra familien oftest fra mobil.
Når vi ikke har gjort noget for at skifte, er det fordi vi er glade for vis nummer funktionen og de andre services, som viderestil, samt at telefonen blinker, hvis der er opkald vi har misset.

Vi har hørt at en BEOCOM 6000 telefon ikke kan bruges ved nogle former for telefoni. Den er vi dog mægtig glade for, og har to stationer, så vi også kan ringe internt i huset.

Vores TV kører via en antenneforening (kabel) Og jeg tror at det er STOFA de har allieret sig med. Det var så en mulighed. Vi har TDC bredbånd nu.

Hvem har undersøgt den jungle for det bedste/billigste tilbud og kan give et godt råd????

Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 15-10-09 09:11

Det nemmeste og billigste er, at i får lagt fastnet nummeret over på en mobiltelefon.
Udstyr den med et taletidskort og modtag jeres opkald på den, (dem der ringer betaler almindelig fastnet takst)

Så kan i også tage den med jer, og vis nummer og mistede opkald bliver også registreret, men i sparer omkostningerne til viderestilling

Telenor har løsningen
http://www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeservice_mobil/faa_hjaelp/spoergsmaal_og_svar/services/yndlingsnummer/

Kommentar
Fra : falc

Dato : 15-10-09 09:16

Du kan også bruge www.telsome.dk Det er en IP telefon hvor du sikkert kan bruge dine telefoner.Falc.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 15-10-09 09:51

Hej
Jeg leder nok mere efter en samlet løsning - jeg skal jo gerne have bredbåndet med over til samme selskab som telefonen.

Hvordan er det rent praktisk??? TDC har jo i sin tid sat en box op hos os ????

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 15-10-09 10:30

Kan du bruge dette til noget.
Jeg nævner firmaerne som de hed da jeg flyttede.
CyberCity= telenor
Sonofon = ?
jeg havde internet hos TDC.
Mobil hos Telmor.
---------------------------------------
Alt er nedlagt hos TDC.
Internet har jeg hos Cybercity 6 mb ned,512 kb op.
Pris pr. mdr 199,00 kr.
Oprettelse o kr. :100 kr. i fragt for udstyr:

Jeg havde en ekstra mobil telefon liggende,har hos Sonofon fået et simkort med mit gamle fastnr på,pris pr. mdr 50 kr.
Grundet to mobiler er,såfremt jeg ringer fra den fra Sonofon betaler jeg godt en kr. pr minut.
Den jeg har nu hos Telmor, koster ca. 75 øre pr. minut.
Ps. Dem der ringer til din fastnr, betaler takst som til fastnr.Men når du ringer fra den er det mobilnr. du ringer fra.
Spørg hvis der er noget du vil vide.
vvdriver

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 15-10-09 11:17

Sonofon er også Telenor

Og de leverer en samlet løsning

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-10-09 11:50

Man mister ikke noget ved drop af fastnet.
Missede opkald vises på mobilen, og der er jo "vis nummer" indbygget, medmindre at opkalderen skjuler sit nummer.

Jeg skipper også TDC om en måneds tid, tak for 25 år

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 15-10-09 12:04

Hej
Jeg gider ikke mobiltelefonen som eneste telefon. B&O telefonen har så mange goder indbygget at jeg gerne vil beholde den. Jeg mailer lige til B&O for at høre om de ved hvilke selskaber der kan håndtere denne telefon - den virker nemlig ikke hos alle selskaber
Hilsen
Ingelein

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-10-09 12:28

Vi er ikke uenige, det er en skøn telefon.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-10-09 20:23

Vi har TDC internet (sucks) men det er eneste mulighed, bortset fra mobilt bredbånd
(sonofon) Telenor Favorit nr. dvs. fastnet på mobil sammen med et mobilt nr. Meget billigere end fastnet. Ingen abonnement, 49 pr . mdr hvor der er inkl. 48 timers snak til fastnet, ellers normal takst for mobil.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 15-10-09 20:41

Hej Fijala
Jeg kan ikke finde ud af om jeg kan beholde TDC bredbånd, have telefon fastnet eller mobil et andet sted?
På den måde får vi jo hele 3 udbydere incl. Kabel TV hos vores Antenneforening.
kan man nøjes med bredbånd hos TDC - så skal de vel have mere for det, når vi ikke har fastnet hos TDC også.
Jeg forstår heller ikke det rent tekniske i det - altså hvordan hardwaren er skruet sammen, for det går vel altsammen gennem den "gamle" telefonopkobling????
Ingelein

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-10-09 20:44

Vi har som sagt ingen fastnet mere, men vi har stadig internet hos TDC. Det eneste det kræver er oprettelse af en bærelinie (til Internettet) ellers har du jo ingen kobberkabel til det, men det er væsentligt billigere end et fastnetabonnement

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 50 point
Dato : 15-10-09 20:46

Alt går gennem de gamle kabler, og du skal ikke tænke så meget på teknologien. Jeg har mange gange tænkt mig grå hår i hovedet om hvordan alle de forskellige signaler kan adskilles inden i kablet og ude ved enhederne, men det er jeg bare holdt op med for jeg fatter det ikke helt alligevel.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 15-10-09 21:06

Hej Fijala
Nu ved jeg da i hvert tilfælde hvor de smukke grå hår kommer fra
Når du stadigvæk har Internet hos TDC er det fordi der ikke er andre udbydere der kan levere internet i dit område eller hænger du på noget "fælles".?
Ingelein

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-10-09 15:33

Jeg bor helt ude på kanten af jordkloden, så der er endnu ikke andre udbydere end dem der har TDC,s kabler. Der er dog tale om at der skal graves lysleder kabler ned, men kun hvis der er nok interesseret og vi er kun totalt 182 indbyggere i "byen"

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-10-09 15:51

Det er komprimering af signalerne der gør at man kan sende så meget gennem 100 år gamle kabler, men alt har en grænse.
Da de begyndte at grave lyslederkabler ned var det fremme at det skulle være "Must Carry", altså også ud hvor kragerne dratter ned grundet træthed, men sådan blev det ikke.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 17-10-09 20:21

Hej
Jeg har nu talt med TDC, som gerne vil sælge mig en TRIO-HOME pakke, med telefoni, Internet og TV. Vi er medlemmer af en antenneforening, og har en lang opsigelsesfrist på denne, så vi skal ikke have TRIO- pakken fra TDC.

Med et forbrug på 20 kr. til telefonsamtaler om måneden ville IP-telefoni være en løsning. Men vi er glade for vores B&O telefoner, som er trådløse og kan en masse ting. De har telefonbog, Nummervisning, Genkald, og lydstyrkeregulering. Jeg vil nødig undvære disse telefoner. Men udover de to B & O har vi 3 andre telefoner rundt omkring i huset. De vil udgå, når vi får IP-telefoni. Det er jeg ikke vild med, fordi huset er stort og jeg kan li' at være i nærheden af en telefon. Det er slemt nok, når jeg har forlagt den trådløse . Desuden må vi undvære vores ringeklokke udendørs - og det går da slet ikke. Ok - så må vi lære at slæbe telefonen med ud i haven, som også er stor.

DEr er desuden uvished om Beocom 6000 telefonerne virker sammen med IP-telefoni. Det kunne man ikke svare på med 100 % sikkerhed hos TDC. DEt kommer an på om man har en ISDN base.
ER der nogen herinde med IP-telefoni, som kører med disse telefoner?

Men jeg fandt da ud af at opsige vores favoritaftale, som giver 10 % på 6 udvalgte telefonnumre. Den koster 29 kr. om måneden. Og det er jo ikke særlig smart, når vi kun har ringet for 20 kr. sidste måned.
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-10-09 20:26

Undvære udendørs ringeklokke ?

Så monterer I da bare en dørhammer

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 17-10-09 20:37

Ha ha Luffe
Det ville ikke hjælpe meget med 2 dørhammere på den forkerte side af huset. Næh, det er sørme en af de gamle store skolegårdsklokker vi har udendørs på den rigtige side af huset
Mange hilsner
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 30-10-09 18:35

Tak for svaret Fijala.

Det endte med at jeg foreløbig beholder TDC - har endda opgraderet til 10 MB download. Ip - telefoni vil ikke være så smart hos os.

Mange hilsner
Ingelein