/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Lakbehandling
Fra : grokraft
Vist : 589 gange
100 point
Dato : 11-10-09 12:06

Hvad skal man købe. og hvor dan gør man. Det må geren være den nemeste måde

Venlig Hilsen Fra Gr.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-10-09 12:19

Nemmeste måde er vel bare at vokse eller give lakforsegler ovenpå.

Men det er jo bare sminke, lakken kan kræve en forudgående rensning for at give et flottere resultat.

Accepteret svar
Fra : Cortina01

Modtaget 100 point
Dato : 11-10-09 18:05

Først en tur med lakrens, og der skal bruges godt med knofedt. Tjærepletter og lignende kan fjernes forsigtigt med petroleum, terpentin e.l. (IKKE fortynder ) og sørg for, at rense godt ind i kroge og kanter. Ellers bliver det et sjusket resultat. Så kan du give den en omgang voks, gerne en flydende.
Giv hele karrossen en omgang, og poler omhyggeligt i cirkelrunde bevægelser. Plast-kofangere m.v. kan enten få en gang vinylfrisker, eller et godt gammelt kneb: Madolie. Fedt de kedelige plastdele godt ind, og tør det overflødige af med en ren klud. Så skal du se, hvordan vandet perler, ligesom den lak du lige har poleret op.

Godkendelse af svar
Fra : grokraft

Dato : 28-12-09 09:54

Tak for svaret Cortina01.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 28-12-09 18:31

Selv tak!