/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Centrallås i Opel Vectra 98
Fra : tipini
Vist : 2564 gange
100 point
Dato : 10-10-09 22:05

har problemer med at låse med centrallås, men det har jeg vænnet mig til og låser manuelt, men nu kan jeg slet ikke åbne bagagerummet, - og selv med nøgle er det umuligt, - kan slet ikke dreje nøglen. Har givet den Kan man åbne det indefra, - hvis jeg nu lægger sæderne ned og kravler halvt ud i baggagerummet, - er det så muligt at låse op indefra? eller andre gode forslag?

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 10-10-09 22:47

Brug en kraftig skruetrækker i stedet for nøgle, bare drej til.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-10-09 00:01

Låsemekanismer skal smøres. Det er da meget godt at have holdt i 11-12 år uden olie, når man betænker hvilket dårligt fabrikat den vogn ellers er af.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 11-10-09 14:41

Kig i din instruktions bog, der burde det stå

Kommentar
Fra : tipini

Dato : 11-10-09 16:29

jeg tror ikke en skrutrækker så godt, - så er man da sikker på at ødelægge den. Og selvfølgelig har låsen fået olie, - både før og tidligere. Instruktionsbogen fortæller jo kun hvordan låsen virker når den er i orden...
jeg vil hellere vide om man kan låse den op inde fra bagagerummet

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 11-10-09 17:57

Så må du kravle ind med lommelygte og et par skruetrækkere. Der sidder garanteret noget plastikdække over "alt det sjove". Når du har fået det lirket af, kan du formodentlig se, hvor låsemekanismen sidder og hvordan centrallåsen påvirker den. En ting er, at sprøjte lidt olie i låsen engang imellem, men selve mekanismen skal så sandelig også olieres. Ellers bliver det tørt som Sahara, og ruster. Så går alt så trægt, at den lille el motor ikke længere kan trække.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 11-10-09 19:30

Jeg var ellers sikker på at der stod hvordan man åbner bagagerummet indefra. Mener der er regler for at man ikke skal kunne låses ned i bagerummet, men er ikke sikker. Der er selvfølgelig ikke en knap eller et håndtag inde i bilen til at åbne bagagerummet, vel. Nok et dumt spørgsmål.

Kommentar
Fra : rocoolsen

Dato : 13-10-09 12:57

Nyt batteri i fjernbetjeningen?.
Man kan fjerne beklædningen indefra, og trække i stangen til låsegrabben.
Er desuden god gymnastik

Kommentar
Fra : tipini

Dato : 13-10-09 13:03

jeg vil prøve at kravle ind i bagagerummet og lede efter en stang til låsegrabben.....
Hvordan skifter man batteri i fjernbetjeningen?

Accepteret svar
Fra : rocoolsen

Modtaget 50 point
Dato : 13-10-09 16:43

Ind hos Opel, de ødelægger ikke nøglen og du får et longlife batteri til små penge.

Godkendelse af svar
Fra : tipini

Dato : 13-10-09 18:59

Tak for svaret rocoolsen.

Kommentar
Fra : tipini

Dato : 13-10-09 19:00

øhm, kan man ikke give point til mere end een?

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 13-10-09 19:02

Det er ikke det der er galt, da du kan aktivere centrallåsen med nøglen i førerdøren og det hjælper ikke.

Her er vist hvordan du skifter batteri:
http://picasaweb.google.dk/rthalund/OpdateretForNylig#5392136296066536194

Kan du se dette billede?

Og tekstforklaring er:

Programmering

Når:
- Fjernbetjeningens batteri fuldstændig afladet.
- Fjernbetjeningens batterier ikke udskiftet inden for 3 minutter.
- System fejlfungerer.

Hvordan

BEMÆRKNING: Udskiftnings-fjernbetjening kan kun programmeres med diagnoseudstyr.

- Tilslut tændingen.
- Programmeringsfunktion aktiveret i 30 sekunder.
- Tryk på låse- eller oplåseknappen.
- Centrallåsesystemet arbejder som bekræftelse.