/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Stegte ål?
Fra : food_life
Vist : 3072 gange
100 point
Dato : 10-10-09 08:53

Hej

Er der nogen som ved hvor på Falster / Lolland man kan købe stegte ål til frokost?

mvh

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-10-09 10:24

?????????? Hej med dig.
Hvor på Lolland og Falster nærmere betegnet ??

Der er jo en masse små havne hernede og hvis man kender nogle der kender nogle er det IKKE noget problem at få fat i de lækre små ål.
Men bedst er det at bestille dem, hos den lokale fisker og aftale en dag og et tidspunkt for afhentning.
Husk at bede fiskeren om at afslime dem for dig for det har de lige de rigtige remedier til .
Prisen på stegeål kan jeg så oplyse dig ligger på ca. 80 kr. pr kg. i levende vægt og de svinder ca 1/3 ved at blive afslimet og renset.
God "jagt".
V.H. Pia

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-10-09 10:25

Hov . Undskyld men det var måske ikke nogle du selv skulle stege ??
Nu blev jeg i tvivl .

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-10-09 11:08

Det er vist et spisested der søges.

Husk at skylle hver bid ned med en snaps

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 10-10-09 11:12

Citat
Husk at bede fiskeren om at afslime dem for dig for det har de lige de rigtige remedier til .

Troede det var når de skulle ryges man afslimede ål.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-10-09 11:24

Citat
Troede det var når de skulle ryges man afslimede ål.

Det skal de altid ...uanset hvad de skal bruges til

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 10-10-09 14:39

Hej - tak for meldingerne; men det er nu et spisested?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-10-09 15:29

Der er et par muligheder her

http://tgt.dk/guide/europa/danmark/moenoglollandfalster/spisesteder/

Jeg tror chancen er størst på Oreby Gl. kro

http://www.orebyglkro.dk/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-10-09 22:01

Citat
stegte ål til frokost

Tvivler på du finder nogen steder der serverer dem til FROKOST på denne årstid

Dem der evt. skulle have dem på menuen er først om aftenen.... (de fleste har lukket om dagen på denne årstid)

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 24-11-09 18:27

Afslime ål der skal steges ??
Nej, nej - afslimningen kommer af sig selv når ålene flåes.