/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Muldvarpe?
Fra : BentAgent
Vist : 2024 gange
100 point
Dato : 07-10-09 15:59

Hej
Er der nogen der har erfaring med at "pladevibrere" hele haven, for at komme muldvarpene og deres mange "skud" til livs?

Alternative forslar er også velkomne

Hilsen
Bent

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 07-10-09 16:06

vil være en god ide. Så slipper du også for en masse af alt det der grønne (planter hedder det vist), der ellers plejer at komme myldrende op af jorden. Du vil lave en solid omgang traktose, så kun byggepladsplanter kan eksistere på stedet i mange år.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-10-09 16:19

Det siges, at hvis man graver en tom flaske ned i jorden, altså stadig så der kan komme luft ned i flasken, så skulle den kunne larme så meget at muldvarpene ikke kan holde støjen ud

Jeg ved ikke om det virker

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 07-10-09 16:24

Har hørt at kejserkroner skulle give en duft i jorden som mulvaper ikke kan lide så sæt nogle rundt om haven.

jeg har selv forsøgt mig med mange ting, men falder tilbage til en saks det virker men prøv at læs lidt her http://www.havenyt.dk/forum/kommentarer/234.html

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-10-09 16:32

Flasken virker ikke, har prøvet. I en indkørsel med grus i ærte/nøddestørrelse, der var vibreret, kom der også gravende dyr op igennem, ved ikke om det var muldvarpe, mosegrise eller rotter, de præsenterede sig ikke

Prøvede at bekæmpe med en motorklipper, hvor jeg ledte udstødningen ned i deres huller med en metalslange, det hjalp! I ca. 14 dage, altså, så var der kommet nye beboere.

Hvis du gider passe en fritte, skulle den kunne klare sagen, men mosegrise smager efter sigende bedre

Urinalkugler har jeg også prøvet, hjalp ikke. Gift hjælper sikkert, men der flytter hurtigt nye ind igen, boligmangel eller dovenskab?

Muldvarpene er ikke nær så irriterende som mosegrisene, jeg mærker ikke muldvarpen spiser lidt regnorme, men mosegrisene æder rødder på mine træer og planter, kartofler, gulerødder mm.

Så jeg har opgivet, kalder det et muldvarpe- og mosegrisereservat i stedet.

Kommentar
Fra : BentAgent

Dato : 07-10-09 16:41

Ja-ja php_et.
Jeg skal skam bare have græsplæne, og det skulle da vel kunne lade sig gøre...

Kommentar
Fra : vith

Dato : 07-10-09 17:19

Vi har også været plaget af muldvarpeskud og prøvet alverdens tips og tricks - vi har dog ikke "pladevibreret".

Det eneste der virker (hos os ihvertfald) er den gammeldags fælde, hvor de dør med det samme. Liget bliver derefter efterladt nede i gangen, da det efter sigende skulle afskrække resten af dens familie.

Før lignede vores have et månelandskab og nu er den rigtig fin - men vi sætter også fælden ud med det samme, når vi opdager et nyt skud.

Kommentar
Fra : BentAgent

Dato : 07-10-09 17:33

Hej vith- Hvilken fælde bruger i?

Kommentar
Fra : vith

Dato : 07-10-09 17:44

Vi har 2 slags, og den ene er bedre end den anden.

Jeg smutter lige ud og tager et billede af dem!

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 07-10-09 17:50

der er kun muldvarpesakse der virker. men de er til enæld effektive

Kommentar
Fra : vith

Dato : 07-10-09 17:58

Her er billedet:

http://peecee.dk/upload/view/195736

og det er den til venstre, der er mest effektiv og fanger flest muldvarpe.
Du skal dog huske at sætte den rigtigt nede i gangen. Ringen med hullet skal flugte med gangen, ellers render muldvarpen bare på et af benene og så vender den om eller graver sig under.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-10-09 18:15

Når jeg fortalte om mit reservat, skal det lige med at jeg har gode erfaringer med at fjerne jorden der er skudt op og rive lidt omkring det, skuddet er næsten usynligt bagefter. Og jeg syntes det er nemmere end at sætte fælder (men enten er jeg dårlig til det, eller kræene er kvikke, måske begge dele) de gik sjældent i fælderne

Kommentar
Fra : pømske

Dato : 07-10-09 21:24

Put vand i deres gå systemed og hulerne så druknede de alle sammen .
Jeg har prøved det før og det hjælper for et par ugen(.regn vand er det biligst)
pømske

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 08-10-09 02:41

Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor jeg får det dårligt når jeg læser her ???