/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
snedronningen
Fra : maja-hjort
Vist : 6080 gange
40 point
Dato : 05-10-09 20:16

hej hej. håber der er nogen som kan hjælpe mig.

da jeg var lille, så jeg en tegnefilm der hedder snedronningen, og jeg kan ikke finde den mere.

de har lavet mange nye af dem, men det er den gamle jeg vil have (tror måske den er fra slutningen af 80'erne/starten af 90'erne)... tror faktisk ikke engang at man kan få den på dvd. kun vhs.

kan desværre ikke huske hvem der har lavet den.

hvis nogen tror de har fundet den, må de meget gerne give mig et lille praj.

på forhånd tak

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 05-10-09 20:24
Kommentar
Fra : maja-hjort

Dato : 05-10-09 20:30

den jeg leder efter, er en tegnefilm... har fundet alle mulige slags men det skal være den jeg så da jeg var lille... det lyder tosset men der var bare noget specielt over den....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-10-09 20:37

Er det denne udgave, som du tænker på

http://www.haushoej.dk/product.asp?product=12780

Jeg kan selv huske den "gamle" Snedronningen, den har været vist i TV flere gange.

Kommentar
Fra : maja-hjort

Dato : 05-10-09 20:38

heller ikke. den der var fra 2004 og den jeg leder efter er ældre... men tusind tak for forsøget.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-10-09 20:46

Er det denne, mere så vi ved hvad vi skal lede efter?

http://www.imdb.com/title/tt0348060/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-10-09 20:51
Kommentar
Fra : maja-hjort

Dato : 05-10-09 20:51

nej heller ikke. der er bare ikke rigtig noget man kan karakteriserer ved den så man bedre kan finde den... :(

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-10-09 21:01

Måske det var en ide at du kikkede i Den blå avis, evt. selv oprettede en annonce hvor du efterlyser den??

Kommentar
Fra : steno

Dato : 25-10-09 22:20

Hej

Du kan se under kategori Musik - Måske Snedronningen - Der er en udgave fra 1957. Den er russisk men hvis du klikker på link kan du afspille ca. 10 episoder. Den kunne senere være vist med danske stemmmer.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 25-10-09 22:27

Du får lige linket jeg gav, der var spørgsmålet musikken, så der ligger lidt forskelligt. Filmen fra 1957 kan du se klip fra på:
http://cartoontoy.blogspot.com/2008/06/snow-queen.html

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-10-09 22:35

Steno

Citat
de har lavet mange nye af dem, men det er den gamle jeg vil have (tror måske den er fra slutningen af 80'erne/starten af 90'erne)... tror faktisk ikke engang at man kan få den på dvd. kun vhs.

Du er nogle årtier forud

Kommentar
Fra : steno

Dato : 25-10-09 22:59

Det regnede jeg osse med. Men den eneste tegnefilm jeg ellers kan se er den fra 1995 med bla. Helen Mirrens stemme: Du kan se dem alle på nedenstående link:
http://www.imdb.com/find?s=tt&q=Snow+Queen+1995. Der er lavet en samlet H.C. Andersen serie i 2004:H.C.Andersen.The.Fairytaler.2004.12.Dics.PAL. Men den udelukkede jeg.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 25-10-09 23:24

Den fra 1995 kan du downloade 10 episoder fra her: http://www.animea.net/forums/f54/mu-snow-queen-5736/
Det tar lidt tid, men du skal bare taste koden som de skriver ind, så går den i gang i løbet af 45 sek. Så kan du se om det er den.
Ellers er jeg løbet tør for ideer.