/ Forside/ Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 475
Nye virksomeder til Helsingør?
Fra : cornax
Vist : 305 gange
100 point
Dato : 05-10-09 11:14

Goddag Alle sammen!
Jeg er i gang med at lave en opgave, hvor det handler om at få flere arbejdspladser til Helsingør omegn eller nordsjælland. Derfor ville jeg forhører om nogen havde en ide til hvilket erhverv som kunne være attraktiv til nordsjælland eller hvordan man bare for flere arbejdsplader til.

Mange tak!

Mvh. Claes :)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-10-09 11:19

Flere arbejdsplader, kommer det til at knibe gevaldigt med, der er jo ikke kommet helt så mange jobs, som der blev nedlagt, da værfet/alle underafdelingerne måtte lukke

Kan du ikke skaffe en bedre transport mellem f.eks Ramløse/Helsingør... prøv at tjekke hvor umuligt det er med det offentlige

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-10-09 11:27

- Ubesvarede 1
- Besvarede 3
- Annullerede 25
- Slettede 0
Ialt 29

Flyt Vestre Fængsel til Helsingør og lav det gerne større - der bliver brug for den slags institutioner i fremtiden.

Forbryderbrancen er i STOR fremgang

Kommentar
Fra : cornax

Dato : 05-10-09 11:29

Vi er også i gang med at undersøge den dårlige infrastruktur i Helsingør, om at ændre den.
Men vores hoved opgave er mest at finde virksomheder, som kunne gavene helsingør omegn, med arbejdspladser m.m.

Kommentar
Fra : cornax

Dato : 05-10-09 11:30

Hahaha, den var meget god Refi !

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-10-09 11:34

Refi... Horserød ligger lige udenfor Helsingør

Hvordan havde du tænkt dig, at du kunne finde løsningen på jobmulighederne i Helsingør, de har jo da selv arbejdet på det lige siden værfet lukkede... og det er bestemt ikke blevet bedre efter svenskerne er begyndt at blive hjemme pga den svenske kurs..

Hvis du selv gik en tur i Helsingør by, så ved du også at byen nærmest er uddød, spritforretninger, slagtere osv lukker på stribe

Hvis i kunne gøre noget med infratrukturen, så kunne det være at dem der havde job, også kunne få et privatliv, som det er nu bruges der enormt med tid bare for at komme til jobbet -hvis man ikke har bil

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-10-09 11:41

Citat
Horserød ligger lige udenfor Helsingør

Horserød er sgu da en feriekoloni
Der er kun hegn om hønsegården

De 5 mand der passer det giver næppe flere pladser - og dog - der bliver måske brug for mere politi til at "fange" dem der løber for langt i weekenden

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-10-09 12:02

Sænk priserne lokalt, så kommer der masser af svenskere.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-10-09 12:11

LuffeA... på et tidspunkt var der forretninger i Helsingør der sagde at prisen i dansk var det samme som i svensk f.eks en ting til kr 500 i dansk, kunne betales med kr. 500 i svensk........det hjalp IKKE

Kommentar
Fra : cornax

Dato : 05-10-09 12:18

Ja det kunne være en mulighed at sænke priserne ned... Men nu hvor de er igang med at redigerer kulturcenteret, er den mulighed for eks. turister kan komme til, med krysttogt-skibe.
Men hvis man fik ændret infrastrukturen, hvilke muligheder kunne så komme frem?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-10-09 12:23

Citat
er den mulighed for eks. turister kan komme til, med krysttogt-skibe.

Nope.........de planer er ændret, til at krydstogtsskibene skal til Hundested

Hvis folk kunne komme til og fra byen på den halve tid, kunne det være de havde tid til at handle i byen??

Flere ville måske også komme til byen, hvis de ikke skulle det meste af Nordsjælland rundt først

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-10-09 12:54

I har da masser af infrastruktur. Færger, tog fra Hillerød, kystbanen samt Gillelejebanen, en motorvej samt andre indfaldsveje, at så det halve af indre by er omdannet til gågader så kun butikkerne har arbejdspladser er en gene.
Og mon ikke at der er tænkt på arbejdspladser i forbindelse med skugfeplanerne om en ekstra Øresundsforbindelse ?
At en by som Helsingør mister to store arbejdspladser, værft og bryggeri er usundt da det har en psykologisk indvirkning på andre store der måske ville bosætte sig, men det er jo for Helsingørs vedkommende erstattet af mange virksomheder i nærområdet, såsom Kvistgård og Espergærde.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-10-09 13:07

Infrakturen er ikke optimal til Helsingør, selv om der er meget, mangler der en "gren" fra f.eks Ramløse eller Frederiksværk... der er en bus fra Helsinge,den kører så vidt jeg husker ikke så tit og den tager dobbelt så lang tid som bil, det må kunne gøres smartere

Jeg nævnte også kun forbindelser til og fra Helsingør, for at komme med et forslag, men andre kan måske hjælpe med nogle bedre ideer...

Øresundsforbindelsen........der har hidtid været tre rederier,(en Norsk, DSB og Scanlines) den ene er lige lukket, så der nu "kun" er to færgeforbindelser til Helsingborg.. så nu er der igen flere ledige i byen

Kvistgård og Espergærdes store virksomhed, Coloplast lukker ned og flytter til udlandet, mange er allerede fyret, og flere følger efter

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-10-09 13:38

Nu er HELE Nordsjælland jo efterhånden et område med 20 meter mellem husene hvor bynavnet blot skifter efterhånden som man kommer frem....

Du kan altså ikke have busser til at holde på hvert gadehjørne - heller ikke selv det ville skabe 20 arbejdspladser - det ville være billigere at give disse 20 en livslang pension

Der er da ingen steder i DK hvor infrastrukturen er mere udbredt end der - bortset måske fra den by der "kaldes" København. (man kan bare flytte skiltet til Hundested og Helsingør)

UANSET hvor meget du udbygger transportmuligheder vil der ALTID være nogen den ikke passer - de KAN ikke være alle steder på en gang....

Bortset fra det befinder ½-delen af DKs bilpark sig vel på netop den ½-del af Sjælland....

Så de har vist RIGELIGE transportmuligheder

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-10-09 14:21

Refi............rolig nu

Citat
Jeg nævnte også kun forbindelser til og fra Helsingør, for at komme med et forslag, men andre kan måske hjælpe med nogle bedre ideer...

Jeg har prøvet Rejseplanen, men kan sgu ikke få den til at virke.... jeg prøvede med Fra Møllevangen 1 Ramløse 3000 Helsinge til Bramstræde 3000 Helsingør

http://www.rejseplanen.dk/

Har andre nogle ideer til Cornax??

Kommentar
Fra : cornax

Dato : 06-10-09 08:55

Jeg kan tydelig se at i brokker jer over Helsingørs infrastruktur, og med forståelse !
Men vi fra gruppen har den ide at få hentet brancher som IT og medicinal til helsingør kommune, ville i synes det ville være en god ide ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-10-09 09:00

Det er kun mig, der snakker om infrakstruktur... blot for at prøve at komme med en ide

It virksomheder kan måske være en mulighed - jeg kender ikke til det, men ved da at der er medicinalindustri i Hillerød - meget tæt på Helsingør bl.a Novo mener også der ligger Pharmacia eller hva det nu hedder, hvis det ikke også er flyttet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-10-09 21:54

Blev det så til IT-virksomhed, eller fandt i på noget andet?