/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Opsigelse af TDC-fastnet telef
Fra : larsbjoern
Vist : 7240 gange
100 point
Dato : 01-10-09 09:53

Nu gider jeg ikke mere betale for at have fastnet-telefon. Kun 20% af min kvartalsvise regning dækker de direkte telefonudgifter.

Hvordan forholder man sig ifm. opsigelse af fastnettelefon?

Af en eller anden årsag så har jeg en forudindtaget ide om, at det ikke bare lige er noget man ringer og meddeler.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-10-09 09:57

Gå ned i en TDC butik, eller bare ring. Du skal have noget skriftligt, men det kan de sende til dig. Hvis du går ned i en af deres botikker, så ordnes det med det samme.

Vær lige opmærksom på om du har en internetopkobling der hører sammen med dit fastnet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-10-09 09:58

Citat
Hvordan opsiger jeg mit abonnement?
Ønsker du at opsige dit abonnement, beder vi dig ringe til vores Kundeservice på telefonnummer 80 80 80 59. Åbningstiden er 8.00-17.30 i hverdage.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=12746

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 01-10-09 10:27

Citat
Af en eller anden årsag så har jeg en forudindtaget ide om, at det ikke bare lige er noget man ringer og meddeler

Det er lige det man gør. Og som vi gjorde.

Uden problemer blev forbindelsen lukket og afregnet.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-10-09 10:32

Vær sikker på at have anden internetforbindelse klar så der ikke bliver hul.
TDC har nu og da opgraderet hastigheden hvor man så fik besked om at opgraderingen er uopsigelig i 6 måneder, hvis Du har fået gjort det kan det også være til gene.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 01-10-09 10:36

Hvis du vil ha IP-telefoni og beholde dit nuværende nr. beder du den nye udbyder portere nummeret, så bliver dit TDC abb. automatisk lukket.
Men er du ligeglad med det gamle nummer er det bare at bestille lukning via kundeservice.

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 01-10-09 12:03

Hej Venner og tak for svarene!

Mit eneste engagement med TDC er vores 30 år gamle fastnettelefon.

Mobiltelefini har vi ved Telmore og Internet har vi hos STOFA. Der er vist nok noget med at STOFA fra jan. tilbyder IP-telefoni?

Selv om jeg har en fornemmelse af, at alle landet call-centre har vores nummer (bliver stort set ringet op dagligt og tilbudt alverdens ting, og spurgt om alt mellem himmel og jord); så kunne vi dog på en måde godt tænke os forsat at have nummeret!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-10-09 12:18

Hul i de callcentre og avissælgere, de tager alligevil tilgængelige numre på stribe, som da jeg havde en mobil med eget nummer der stod i firmaets navn.

Da vi her i bebyggelsen om kort tid får helt nyt TV+internet anlæg skipper jeg også TDC efter 25 år, TDC får sgu travlt idet der er 1600 lejligheder......bare ærgeligt, men de beholder os i YouSee.

Kommentar
Fra : f.larsen

Dato : 01-10-09 21:55

Fastnet-nr. kan flyttes over på en mobil...
...eller sikkert også til Stofa's IP (kender ikke lige Stofa); begge dele for et mindre beløb - typisk lige under 100 kr.

/f.larsen

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 02-10-09 07:36

f.larsen: Nej det kan ikke flyttes til en mobil, det kan viderestilles til en mobil, du har og bruger et mobil nr. og alle der så ringer på dit gamle fastnet nr. bliver så viderestillet til dette mobil nr.
Altså når du ringer ud vil der vises dit mobil nr. ikke dit gamle fastnet nr.
Det er telefonselskabernes måde at omgå telestyrelsens krav om et nr. skal kunne flyttes på tværs.
Hvis du eks. bestiller dit TDC fastnet overflyttet til Telenor mobil, porteres dit nr. til Telenor, og Telenor opretter så et mobil nr. til dig som de viderestiller det porteret nr. til . Så den dårlige reklamer fra Sonofon med du kan "beholde" dit gamle fastnet nr. er kun halvt sandt.

Kommentar
Fra : f.larsen

Dato : 02-10-09 13:16

OK. Jeg har ikke forsøgt at sætte mig ind i det, da jeg ikke har haft brug for det.
Men det lyder meget sandsynligt.

/f.larsen