/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
GIMP Hvor kan jeg ikke gemme?
Fra : F.Kyllesbech
Vist : 562 gange
100 point
Dato : 26-09-09 13:33

Hej ..

Man fortæller Gimp er et gratis billedebehandlingsprogram ... Hvorfor kan jeg så ikke gemme "behandlet" billeder i div. mapper?

De er findes bare ikke når man gemmer i "Gem Så"
Flemming

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-09-09 14:02

ja gimp er gratis og virker godt

du kan ikke gemme?
hvad sker der når du prøver, får du f.eks nogen fejlmeddelelser

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 26-09-09 16:02

du skal vel oprette en mappe at gemme i

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-09-09 16:08

I "gem som" peger du på mappen hvor de skal ligge.....................og brokker den sig ikke, så ligger de der vel.
Prøv at søge på navnet

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 26-09-09 18:13

Det er ikke sikkert at du kan gemme billeder i et gratis program.
Mange gange er et gratis program beskyttet på flere måder, men du kan afprøve program, og så derefter købe det.
Hvem skulle dog udvikle programmer og forærer dem gratis væk?
Kan man leve af det?

hawaii7

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-09-09 18:19

Gimp er gratis program som også følger gratis med Linux styresystemer- bl.a. ubuntu.
Så det er ikke en begrænset udgave.
http://www.aigis.dk/it/gimp/gimpguide1.html

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-09-09 19:51

Citat
Hvem skulle dog udvikle programmer og forærer dem gratis væk?
Kan man leve af det?

Det er der da rigtig mange der gør.
jeg vil da lige nævne et par firmaer, måske du har hørt om dem før

Microsoft
IBM
SUN
Adobe
Google
SolarWinds
Teamviewer
osv......

nogle programmer er gratis, andre er kun gratis for private eller med andre restriktioner.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-09-09 08:15

Citat
Prøv at klikke på Gem som... i dialogbox spørges om, hvilket navn dokumentet skal have. Skriv et sigende navn i feltet Navn:, vælg mappen som filen skal gemmes i ved at klikke på Se efter andre mapper, vælg filtype fra Vælg filtype (Efter endelse) og klik på Gem. Nu er der oprettet en fil, der bliver gemt i en mappe. I billedvinduets titellinie er navnet anført, så det er muligt at se, hvilket dokument der arbejdes i.

http://www.aigis.dk/it/gimp/gimpguide1.html

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 28-09-09 17:51

Husk at gemme som .jpg fil, så kan du nemt finde dem igen